MKIK-GVI: Magyarországon folyamatosan javul az üzleti bizalom
Magyarországon az üzleti bizalom szintje a 2020. tavaszi mélypontot követően folyamatosan javul, 2021 áprilishoz képest az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete negyedéves konjunktúramutatója 27-ről 32 pontra nőtt – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (MKIK GVI) szerdán az MTI-vel.
Az MKIK GVI negyedéves vállalati konjunktúrafelmérésében 350 cégvezető véleményét kérdezték cégük üzleti helyzetéről és kilátásairól.
A közleményben kiemelték, a júliusi negyedéves konjunktúramutató 32 pontos értéke lényegében elérte a koronavírus-járványt közvetlenül megelőző időszak, 2020 januári 33 pontos szintjét.
A közleményben rámutattak arra, hogy a 2010-ben megkezdett felmérés történetében kizárólag 2020 áprilisában és júliusában fordult elő, hogy negatív tartományba került a mutató, 2020 októberében ismét pozitív tartományban volt, az emelkedés – bár csökkenő ütemben – 2021-ben is folytatódott.
Hangsúlyozták, hogy a 2020. áprilisi eredményeket nagy mértékben befolyásolták a koronavírus-járványra és az ezzel összefüggő gazdasági leállásra vonatkozó első benyomások, tapasztalatok, a júliusi és az októberi adatok pedig már a kijárási korlátozások feloldását követő újraindulással kapcsolatos tapasztalatokat is mutatták.
A negyedéves bizonytalansági mutató értéke továbbra is 38 ponton áll, áprilishoz képest nem változott.
A negyedéves konjunktúramutató értéke a feldolgozóipari vállalkozásoknál a legmagasabb, 35 pont, a kereskedelemben 34 pont, az építőipari cégek körében 33 pont, míg az egyéb gazdasági szolgáltatást nyújtó cégek körében 27 ponttal a legalacsonyabb – közölte az MKIK GVI. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Feldman Zsolt: a szakmatanulás életpályát kínál a fiataloknak
A szakmatanulás életpályát, állandó sikerélményt és a folytonos megújulás lehetőségét…
Tovább olvasom >Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
Lezárult a fenntarthatósági vállalkozói szemléletformálást célzó alprogram, amelyben 248 vállalkozás…
Tovább olvasom >KSH: 4 millió 739 ezer volt a foglalkoztatottak száma júniusban
Júniusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 739…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >