MKIK-GVI: Magyarországon folyamatosan javul az üzleti bizalom
Magyarországon az üzleti bizalom szintje a 2020. tavaszi mélypontot követően folyamatosan javul, 2021 áprilishoz képest az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete negyedéves konjunktúramutatója 27-ről 32 pontra nőtt – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete (MKIK GVI) szerdán az MTI-vel.
Az MKIK GVI negyedéves vállalati konjunktúrafelmérésében 350 cégvezető véleményét kérdezték cégük üzleti helyzetéről és kilátásairól.
A közleményben kiemelték, a júliusi negyedéves konjunktúramutató 32 pontos értéke lényegében elérte a koronavírus-járványt közvetlenül megelőző időszak, 2020 januári 33 pontos szintjét.
A közleményben rámutattak arra, hogy a 2010-ben megkezdett felmérés történetében kizárólag 2020 áprilisában és júliusában fordult elő, hogy negatív tartományba került a mutató, 2020 októberében ismét pozitív tartományban volt, az emelkedés – bár csökkenő ütemben – 2021-ben is folytatódott.
Hangsúlyozták, hogy a 2020. áprilisi eredményeket nagy mértékben befolyásolták a koronavírus-járványra és az ezzel összefüggő gazdasági leállásra vonatkozó első benyomások, tapasztalatok, a júliusi és az októberi adatok pedig már a kijárási korlátozások feloldását követő újraindulással kapcsolatos tapasztalatokat is mutatták.
A negyedéves bizonytalansági mutató értéke továbbra is 38 ponton áll, áprilishoz képest nem változott.
A negyedéves konjunktúramutató értéke a feldolgozóipari vállalkozásoknál a legmagasabb, 35 pont, a kereskedelemben 34 pont, az építőipari cégek körében 33 pont, míg az egyéb gazdasági szolgáltatást nyújtó cégek körében 27 ponttal a legalacsonyabb – közölte az MKIK GVI. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: meg kell erősíteni a magyar gazdaság szuverenitását, a hazai élelmiszeripart
Európa jövője egyenrangú, szuverén tagállamokkal biztosítható, ezért a kormány továbbra…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >