Magazin: Mitől lesz zöld egy márka?
A címben feltett kérdést illetően a GREEN BRANDS Akadémia június 5-i, harmadik rendezvényének előadói kivétel nélkül egyetértettek abban, nem attól, hogy zöldre festik. A legfontosabb a felelős, környezettudatos működés, de az sem mellékes, hogy okosan és kulturáltan hírt adjunk arról, ha így működik a márkánk. És mindezt lehetőleg úgy, hogy a fogyasztó egyébként is meglévő bűntudatát ne növeljük tovább, hanem ha lehet, inkább mérsékeljük.
Egyáltalán, mi az, hogy márka? – tette fel a kérdést gondolatébresztőnek szánt bevezető előadásában Wiszkidenszky András, a GREEN BRANDS regionális igazgatója. A kérdésre nem könnyű válaszolni, pedig nap mint nap márkák sokasága vesz körül bennünket. Az előadó három tényezőre hívta el a figyelmet. A márka valamiféle identitást ad, amelyhez akár a munkahelyen, akár a magánéletben lehet kapcsolódni. Pótolja azokat az erkölcsi, morális, hitbeli kapaszkodókat, amelyek a modern korban szinte elvesztek. Harmadrészt pedig felelősséget is jelent, hiszen nagy hatalom összpontosul a márkák kezében.
Amikor márkát építünk, nagyon lényeges, legyen szó akár egy privát ember személyes márkájáról, akár egy vállalati brandről, hogy a felépített márka összhangban legyen a magánember természetes személyiségével, illetve a vállalat organikus fejlődésével. Csak ebben az esetben lesz a márka hiteles.
Csak óvatosan a klímapornóval!
Buza Kriszta, a StyleCommunications ügyvezetője a zöld márkák megkülönböztető pszichológiájáról és márkakommunikációjáról tartott izgalmas, gondolatgazdag előadást. Csak óvatosan a klímapornóval! – utalt arra a tényre, hogy a nem túl fényes jövő kendőzetlen, nagyon direkt bemutatása nem feltétlenül úgy hat a fogyasztóra, hogy elkezd kevesebbet fogyasztani, vagy csak felelős márkákat választani a vásárlásai során. A társas dilemma kísérletben például azt mutatták ki, hogy egyes embercsoportok (a versengők) az erőforrások szűkössége esetén éppenhogy növelik a fogyasztásukat. Más felmérésekből pedig az derült ki, hogy az emberek szóban nagyon környezettudatosak ugyan, hiszen bűntudatot éreznek, de amikor cselekvésre, például vásárlásra kerül sor, néhány forintos árkülönbség már elég, hogy ne a környezettudatos terméket válasszák.
A jó környezettudatos, zöld kommunikáció konkrét cselekvésre buzdító üzeneteket használ, amivel csökkenti a fenyegetettség érzését és növeli a reményt, ugyanakkor kevésbé vagy egyáltalán nem használ nyílt bűntudattal operáló technikákat. A cég vásárlói tisztában vannak a cselekedetei értelmével, mert egyértelműen bemutatja az ok-okozat-eredmény összefüggést.
Csináld, ne csak beszélj róla!
Felelős cégnek lenni azt jelenti, hogy soha nem kell bocsánatot kérni – adott frappáns definíciót Lakatos Zsófia, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke, az Emerald PR alapító-ügyvezetője. A felelős működés kommunikációjának lényege a walk the talk szemlélet, azaz: csináld, ne csak beszélj róla. Ez biztosítja a kommunikáció hitelességét. Nagyon lényeges a jól megfogalmazott üzenet (content) és a megfelelő csatornaválasztás, amely ma már egyre inkább a közösségi médiát jelenti, amelyen keresztül a márka be tudja vonni a követőit az életébe.
A ROSSMANN Hungary két márkája, az enerBio és az Alterra Magyarországon az elsők között kapta meg a GREEN BRANDS védjegyet. A cég kommunikációs gyakorlatáról és a termékekről Kadlok Nelli PR-menedzser és a márka egyik arca, Stahl Judit, az ismert televíziós személyiség és üzletasszony beszélt. Kadlok Nellitől megtudtuk, hogy a ROSSMANN üzleteiben összesen 866-féle biotermék (bioélelmiszerek), 385-féle natúrkozmetikum és 35-féle ökotermék található. Ezeknek a termékeknek a kínálata 2016 óta nem nagyon bővült, a forgalmuk azonban 10-20 százalékkal emelkedik évente.
Stahl Judit elmondta, hogy alapos megfontolás után adta a nevét a ROSSMANN saját márkás natúrkozmetikumaihoz és bioélelmiszereihez, miután meggyőződött arról, hogy mind a cég natúrkozmetikumai, mind a bioélelmiszerei kiváló minőségűek. Molekuláris biológusként, számára nagyon fontosak a kozmetikumok, a kozmetikumok összetevői, ezért természetesen magán tesztelte azokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >Zárva lesznek a Rossmann üzletek Szenteste
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >