Mit tanulhat egy cégvezető a világ végén? Interjú Müller Kornéllal, a Törley Pezsgőpincészet ügyvezetőjével

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 20. 14:02

Tele van különleges utazási tervekkel, és egészen elképesztő helyekre jutott már el a világban, tapasztalatait pedig egytől egyig átülteti gondolkodásmódjába, üzleti döntéseibe. Müller Kornéllal, a Törley Pezsgőpincészet ügyvezetőjével beszélgettünk.

A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.

– Akik ismernek Téged, tudják, hogy rengeteget utazol, méghozzá kimondottan különleges, extrém helyekre. Mi az, ami motivál ezeknek az utaknak a kapcsán?

Müller Kornél ügyvezető Törley Pezsgőpincészet

– A kíváncsiság és a felfedezés iránti vágy meghatározó részei az életemnek. Ez a hajtóerő üzletemberként ugyanúgy motivál, mint utazásaim kapcsán. Utóbbiak során számos különleges helyszínre eljutottam, de akár az Antarktiszon jártam, akár Szibériát szeltem át, vagy épp Kirgizisztánban vagy Botswanában ismerkedtem a helyiek szokásaival, az ismeretlen felfedezése, a váratlan helyzetek kezelése és a krízisekből való tanulás olyan tapasztalatokat adtak, amelyeket a vállalatvezetésben is kamatoztathatok.

– Mi az, amit át tudsz emelni az utazáson átéltekből az üzleti életbe?

– A sikeres vállalkozások mindig nyitottak az új lehetőségekre, a fejlődésre és az innovációra. Az innováció pedig nem más, mint az ismeretlen területek felfedezése és a merész kísérletezés – épp ezt szeretem annyira az utazásaim kapcsán is. Ha nem egy idegenvezető mutatja az utat, hanem magam fedezem fel az adott helyszínt, sokkal mélyebben megérthetem az adott kultúrát és környezetet. Ugyanez igaz az üzleti döntésekre is: a legjobb lehetőségek sokszor nem előre kijelölt utak mentén találhatók, hanem ott, ahol mások még nem jártak. Márpedig egy cég számára kulcsfontosságú, hogy ne csak a bevált stratégiákban gondolkodjon, hanem merjen új utakat is felfedezni.

– Mi az, amit vezetőként kiemelnél azokból a tapasztalatokból, amit utazásaid során szereztél?

– Előfordult, hogy az utazás során túl otthonosan kezdtem mozogni a korábban szokatlan közegben, és hanyagságból kesztyű nélkül fogtam meg egy mínusz negyven fok alatti fémtárgyat. Súlyos fagyással fizettem a könnyelműségért. Ebből is megtanultam, hogy a rutin veszélyes lehet. Ha már túl magabiztosan állok valamihez, és nem kellő figyelemmel vagyok a kritikus helyzetekben, az könnyen súlyos problémához vezethet. Ez az üzleti életben is így van: amikor egy vállalat kizárólag a megszokásai alapján működik, előbb-utóbb elmarad az innováció és a fejlődés. A sikeres vezetők folyamatosan éberen figyelik a változásokat, és készek alkalmazkodni.

–Fel lehet készülni a váratlanra, az extrémre?

– Megtanultam azt is, hogy mindig a legjobban kell reménykedni, de a legrosszabbra is fel kell készülni. Úgy gondolom, hogy valamennyire igen. Amikor az Antarktiszra készültem, elvégeztem egy kajakos mentőtanfolyamot, hogy tudjam, mit kell tennem, ha bárki a jeges vízbe borul a kajakjával. Az üzleti világban is kulcsfontosságú a felkészültség: ha előre gondolkodunk, és a lehető legtöbb forgatókönyvre felkészülünk, akkor sokkal hatékonyabban tudunk reagálni a kihívásokra.

– Mit tanultál például a zord éghajlaton élőktől?

– A szibériai emberektől megtanultam, hogy az elégedettség nem a körülményektől függ. Ők a mínusz 50 fokos világukban is képesek megtalálni azokat az értékeket, amelyek örömet és stabilitást adnak számukra. Ez a szemlélet az üzleti életben is fontos: a siker nem mindig a külső tényezőkön múlik, hanem azon, hogy miként tudjuk megtalálni és kiaknázni a lehetőségeket a saját környezetünkben. //

Kapcsolódó cikkeink