Mit hisz a vendég?
Az ét- és itallapok funkciói közismertek: megismertetik a vendéget a kínált termékekkel, segítik választását, kedvet csinál a rendelésekhez, esetleg utólagos rendelésekre ösztönöz, ugyanakkor szórakoztat is, és kellemesebbé is tehetik a várakozási időt. Az osztrák Der Standard című napilap megkérdezte olvasóit, mit gondolnak, miért viszi el azonnal a pincér az étlapot rendelés után. A vélemények között sok rosszindulatú is akadt: a vendégnek így nincs alkalma a számla ellenőrzésére, vagy a későbbi rendelésnél nem látja az árakat. (Nálunk is hasonló kommentárokat várhatnánk!)
A „sógoroknál” az ugyancsak megkérdezett vendéglátósok két fő magyarázatot is megfogalmaztak: nem jut minden asztalhoz elegendő étlap, illetve ragaszkodnak a klasszikus kiszolgáláshoz: üdvözlik a vendéget, asztalhoz kísérik, étlapot adnak neki vagy elmondják, milyen különlegességgel szolgálnak, felveszik a rendelést és visszakérik az étlapot. Hát… okosabbak nem lettünk, de a problémán érdemes agyalni egy kicsit!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >