Mit hisz a vendég?
Az ét- és itallapok funkciói közismertek: megismertetik a vendéget a kínált termékekkel, segítik választását, kedvet csinál a rendelésekhez, esetleg utólagos rendelésekre ösztönöz, ugyanakkor szórakoztat is, és kellemesebbé is tehetik a várakozási időt. Az osztrák Der Standard című napilap megkérdezte olvasóit, mit gondolnak, miért viszi el azonnal a pincér az étlapot rendelés után. A vélemények között sok rosszindulatú is akadt: a vendégnek így nincs alkalma a számla ellenőrzésére, vagy a későbbi rendelésnél nem látja az árakat. (Nálunk is hasonló kommentárokat várhatnánk!)
A „sógoroknál” az ugyancsak megkérdezett vendéglátósok két fő magyarázatot is megfogalmaztak: nem jut minden asztalhoz elegendő étlap, illetve ragaszkodnak a klasszikus kiszolgáláshoz: üdvözlik a vendéget, asztalhoz kísérik, étlapot adnak neki vagy elmondják, milyen különlegességgel szolgálnak, felveszik a rendelést és visszakérik az étlapot. Hát… okosabbak nem lettünk, de a problémán érdemes agyalni egy kicsit!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A nyár a Balatoné
Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a…
Tovább olvasom >A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >A népszerű húsüzlet válasza a túlkeresletre – A nap képe
A prémium alapanyagokat árusító washingtoni Owens Meats feltalálta a frisshús-automatát.
Tovább olvasom >