Mire költenek a britek?
Sokat elárul a britek pénzköltési preferenciáiról egy friss felmérés. A megtakarítással rendelkező szigetországiak tudatos vásárlók, hűségesen a bevált márkákhoz. Repüléskor például előszeretettel választják a British Airways járatait, míg az olcsóbb kategóriában általában az easyJet gépeit részesítik előnyben – írja az mfor.hu.
Az utazási szokásokról más informatív tények is kiderültek. Talán a britek közismert konzervatív életvitelével magyarázható, de nem igazán lett körükben népszerű a manapság nagyon felkapott Airbnb, vagyis a közösségi szállásszervezés. A felmérésben részt vevők 62 százaléka azt mondta, hogy soha nem használta a szobamegosztásnak ezt a módját, illetve nem is tervezi, hogy valaha használná. Akkor már sokkal szívesebben szállnak meg a Premier Inn lánc hoteljeit.
Ha pedig rövid kikapcsolódásról van szó, a legtöbben a Costa Coffee üzleteiben kortyolják kávéjukat. Háromszor többen jelölték meg a Costát kedvenc helyükként, mint a második legtöbbször említett Starbucks helyeit.
Megkérdezték őket a komolyabb itókáról, például a sörről is. A legkedveltebb a Stella Artois, amit a Budweiser és a Foster’s követ. A rövideknél pedig a vodka vezet, minimálisan megelőzve a whiskyt.
A vásárlást a Tesco-ban intézik, de sokan töltik fel a kamrájukat a Sainsbury’s, az Asda és az Aldi kínálatából is.
Megtudtuk továbbá azt is, hogy ha játszani támad kedvük, akkor a Ladbrokes-nál teszik fel szerencsejátékra a pénzüket.
A sportosabbak a Nike termékeit szeretik leginkább, a második helyen az Adidas áll.
A Guardian által idézett, 2000 brit megkérdezésével készült felmérés szerint a szigetországiak egyáltalán nem tartanak a Brexit esetleges káros hatásaitól, amelyek a gazdaságot, érinthetik. Tartanak viszont attól, hogy emelkedni fognak a megélhetési költségeik. A felmérés egyik érdekes megállapítása tehát az, hogy a válaszadók nem láttak összefüggést az unióból való kilépés, és személyes pénzügyi kilátásaik alakulása között, ezeket egymástól független folyamatoknak tekintik. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >