Mire figyeljenek az anyukák a tejtermékek vásárlásánál?

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 20. 12:26

A Mona Hungary Kft. a Montice márka termékek forgalmazója 2011 nyarán országos reprezentatív mintán felmérést végzett a hazai iskoláskorú gyermekek és szüleik tejtermékekkel kapcsolatos attitűdjéről, vizsgálva a családok táplálkozási és fogyasztási szokásait. A Mona Hungary Kft. a kutatással arra kérdésre kereste a választ, hogy vajon mennyire népszerű és elfogadott a tejtermékek fogyasztása hazánkban és mi jellemzi az iskoláskorú gyerekek étkezési kultúráját. A válaszadók – azok a 25–49 éves kor közötti anyukák, háziasszonyok voltak, akiknek 6–15 év közötti gyermekük van, és vállalták az adatkitöltést.

Az eredmények szerint fontos az édesanyáknak a minőség. Ennek ellenére a mai gazdasági körülmények között a szülők többsége mégis ár alapján vásárol tejet, emellett még különösen fontos a zsírtartalom illetve, a kényelem, a szavatosság hossza, ill. az UHT tej kínálat, a minőségi ellenőrzést hirdető termék csak mindössze 8 százalékuk döntését befolyásolja.

Ugyanakkor bár látjuk, hogy fontos az édesanyáknak a kényelem is, hogy minél tovább eltartson a tej, amelyet megvásárolnak, a hosszabban friss tejekről csak a fogyaszthatósági idő alapján tájékozódnak, illetve az ultramagas hőmérsékleten pasztőrözött tejeket részesítik előnyben. Pedig a hazai kínálatban is már több éve elérhető, s egyre szélesebb kínálatát találhatjuk meg az ESL (kiterjesztett eltarthatóságú) tejeknek. Ezek olyan hőkezelési technológiával készülnek, aminek eredményeképp a tej illata és íze megőrzi friss jellegét, ugyanakkor eltarthatósága jelentősen meghosszabbodik.

Az anyukák több mint harmada szerint (69%) előfordulhat vagy biztosan előfordulhat, hogy génmanipulált tejet forgalmaznak hazánkban, csupán 7 százalék gondolja jóhiszeműen, hogy ez biztosan nem fordulhat elő.

Kapcsolódó cikkeink