Mire figyeljenek az anyukák a tejtermékek vásárlásánál?
A Mona Hungary Kft. a Montice márka termékek forgalmazója 2011 nyarán országos reprezentatív mintán felmérést végzett a hazai iskoláskorú gyermekek és szüleik tejtermékekkel kapcsolatos attitűdjéről, vizsgálva a családok táplálkozási és fogyasztási szokásait. A Mona Hungary Kft. a kutatással arra kérdésre kereste a választ, hogy vajon mennyire népszerű és elfogadott a tejtermékek fogyasztása hazánkban és mi jellemzi az iskoláskorú gyerekek étkezési kultúráját. A válaszadók – azok a 25–49 éves kor közötti anyukák, háziasszonyok voltak, akiknek 6–15 év közötti gyermekük van, és vállalták az adatkitöltést.
Az eredmények szerint fontos az édesanyáknak a minőség. Ennek ellenére a mai gazdasági körülmények között a szülők többsége mégis ár alapján vásárol tejet, emellett még különösen fontos a zsírtartalom illetve, a kényelem, a szavatosság hossza, ill. az UHT tej kínálat, a minőségi ellenőrzést hirdető termék csak mindössze 8 százalékuk döntését befolyásolja.
Ugyanakkor bár látjuk, hogy fontos az édesanyáknak a kényelem is, hogy minél tovább eltartson a tej, amelyet megvásárolnak, a hosszabban friss tejekről csak a fogyaszthatósági idő alapján tájékozódnak, illetve az ultramagas hőmérsékleten pasztőrözött tejeket részesítik előnyben. Pedig a hazai kínálatban is már több éve elérhető, s egyre szélesebb kínálatát találhatjuk meg az ESL (kiterjesztett eltarthatóságú) tejeknek. Ezek olyan hőkezelési technológiával készülnek, aminek eredményeképp a tej illata és íze megőrzi friss jellegét, ugyanakkor eltarthatósága jelentősen meghosszabbodik.
Az anyukák több mint harmada szerint (69%) előfordulhat vagy biztosan előfordulhat, hogy génmanipulált tejet forgalmaznak hazánkban, csupán 7 százalék gondolja jóhiszeműen, hogy ez biztosan nem fordulhat elő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ügyfélszolgálati központot nyitott a Fressnapf-csoport Pécsen
Ügyfélszolgálati központot nyitott Pécsen a hobbiállat-eledelek és -felszerelések forgalmazásával foglalkozó…
Tovább olvasom >A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július…
Tovább olvasom >A Lidl lett a vásárlók kedvenc áruháza
Ismét a vásárlóknak köszönhetően kapott rangos elismeréseket a Lidl Magyarország.…
Tovább olvasom >