Mire figyeljenek az anyukák a tejtermékek vásárlásánál?
A Mona Hungary Kft. a Montice márka termékek forgalmazója 2011 nyarán országos reprezentatív mintán felmérést végzett a hazai iskoláskorú gyermekek és szüleik tejtermékekkel kapcsolatos attitűdjéről, vizsgálva a családok táplálkozási és fogyasztási szokásait. A Mona Hungary Kft. a kutatással arra kérdésre kereste a választ, hogy vajon mennyire népszerű és elfogadott a tejtermékek fogyasztása hazánkban és mi jellemzi az iskoláskorú gyerekek étkezési kultúráját. A válaszadók – azok a 25–49 éves kor közötti anyukák, háziasszonyok voltak, akiknek 6–15 év közötti gyermekük van, és vállalták az adatkitöltést.
Az eredmények szerint fontos az édesanyáknak a minőség. Ennek ellenére a mai gazdasági körülmények között a szülők többsége mégis ár alapján vásárol tejet, emellett még különösen fontos a zsírtartalom illetve, a kényelem, a szavatosság hossza, ill. az UHT tej kínálat, a minőségi ellenőrzést hirdető termék csak mindössze 8 százalékuk döntését befolyásolja.
Ugyanakkor bár látjuk, hogy fontos az édesanyáknak a kényelem is, hogy minél tovább eltartson a tej, amelyet megvásárolnak, a hosszabban friss tejekről csak a fogyaszthatósági idő alapján tájékozódnak, illetve az ultramagas hőmérsékleten pasztőrözött tejeket részesítik előnyben. Pedig a hazai kínálatban is már több éve elérhető, s egyre szélesebb kínálatát találhatjuk meg az ESL (kiterjesztett eltarthatóságú) tejeknek. Ezek olyan hőkezelési technológiával készülnek, aminek eredményeképp a tej illata és íze megőrzi friss jellegét, ugyanakkor eltarthatósága jelentősen meghosszabbodik.
Az anyukák több mint harmada szerint (69%) előfordulhat vagy biztosan előfordulhat, hogy génmanipulált tejet forgalmaznak hazánkban, csupán 7 százalék gondolja jóhiszeműen, hogy ez biztosan nem fordulhat elő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >