Mintegy 700 ezer turista látogat decemberben Prágába
Mintegy 700 ezer turista foglalt szállást decemberben Prágában. Ez 4,5 százalékkal több, mint 2018 decemberében – közölte a Prague City Tourism (PCT) társaság csütörtökön.
A cseh főváros idegenforgalmával évtizedek óta foglalkozó PCT adatai szerint ebből mintegy 590 ezer külföldi turista, míg 110 ezer hazai cseh állampolgár.
A turisták többsége a karácsonyi ünnepekre, és a szilveszterre, illetve az újévre érkezik Prágába. A külföldi turisták döntő többsége európai, elsősorban németek, oroszok, franciák, olaszok, osztrákok és szlovákok.
„Kontinensünkön kívül a legnagyobb számban amerikaiak foglaltak szállást, de tovább emelkedett a dél-koreai és a kínai vendégek száma is” – mondta Barbora Hrubá, a PCT szóvivője újságíróknak. Mint megjegyezte, a turistaforgalmat nagyban befolyásolja, hogy az utóbbi időben bővült a légi összeköttetés Pekinggel, Sanghajjal és Szöullal is.
A külföldi turisták által legkeresettebb helyek decemberben a hagyományos karácsonyi vásárok elsősorban az Óvárosi téren, a Prágai Várban, valamint a Vencel téren. Fokozott érdeklődésnek örvendenek a speciális adventi programok, amelyeket jelenleg gyakorlatilag már minden prágai városkerület megrendez.
A PCT tapasztalatai szerint a külföldi és a cseh turisták is általában jóval nagyobb összegeket költenek el decemberben, mint az év más hónapjaiban. A legnagyobb vásárlók közé az orosz látogatók tartoznak – jelentette ki Barbora Hrubá. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >