Mintegy 21,5%-nyi részvényt vásárol vissza az orosz Magnit nyugati befektetőktől
Az orosz Magnit kiskereskedelmi vállalat közölte, hogy részvényeinek mintegy 21,5%-át tervezi visszavásárolni, ezzel lezárva egy olyan tender eredményeit, amely lehetővé teheti egyes nyugati befektetők számára, hogy – bár árengedménnyel – eladják a szankciókkal sújtott oroszországi részesedéseiket.
A részvények 50%-os kedvezménnyel történő visszavásárlására tett ajánlat – a Kreml által előírt követelmény – az első ilyen egy orosz vállalat részéről azóta, hogy a Moszkva ukrajnai inváziója miatt bevezetett átfogó nyugati szankciók és az azt követő orosz ellenintézkedések számos külföldi befektetőt megfosztottak attól a lehetőségtől, hogy orosz értékpapírokkal kereskedjenek.
Oroszország második legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a Magnit, amely Oroszországban és Üzbegisztánban közel 28 000 élelmiszer- és háztartási cikkeket árusító üzletet működtet, eredetileg részvényei 10%-ának visszavásárlását ajánlotta fel, de a nyugati befektetők részéről mutatkozó erőteljes keresletet látva végül közel megháromszorozta az ajánlatot, és csaknem 30%-ra növelte azt.
A Magnit megkapta a kormánytól a részvény-visszavásárlásra vonatkozó jóváhagyást, ami a nyugati cégvezetők szerint hosszadalmas és nehéz folyamat.
Két, a Magnit terveit ismerő forrás a Reutersnek elmondta, hogy amennyiben a Magnit ajánlata sikeres lesz, az megnyitja az utat más vállalatok előtt ugyanerre, és így a nyugati befektetők további zárolt pénzeszközöket szerezhetnek vissza.
Kapcsolódó cikkeink
Májustól akár felszámolással is járhat az Oroszország elleni EU-szankciók megsértése
Az Európai Unió (EU) idén áprilisban elfogadott, és 2025 májusáig…
Tovább olvasom >Folyamatosak a vajlopások az áremelkedések hatására
Az orosz gazdaság komoly kihívásokkal néz szembe, mivel az infláció…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >