Mintaértékű az Arany Ászok Amatőr Fociklub

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 03. 09:53

Az Arany Ászoknak 2009-ben indult el az amatőr focit támogató hároméves kampánya, amelynek során az egyéni és csapatteljesítmény elismerése mellett a közösségi összetartozás építése is cél volt. A csapatok számára a mérkőzéseken elengedhetetlen felszereléseket biztosítottak, melyre azoknak saját erőforrásból nem futotta volna.

Amellett, hogy első körben többek között mezeket, válaszható színű sportszárakat, labdát, majd később kesztyűt, táskát és persze egy-egy tálca sört is kaptak a csapatok, a szurkoló táboruk kialakítását is segítették. Így például a meccsekhez beharangozó plakátokat készítettek számukra.

„Az intenzív kampányt is az tette egyedivé és különlegessé, hogy a csapatokat és általuk a rajongóikat is be tudtuk vonni, így valóban lokálissá téve a kommunikációt. Többek között a kreatív anyagokon is viszont láthatták saját magukat, így – természetesen Arany Ászok mezben – országszerte óriás hirdetőtáblákon és eladáshelyi reklámanyagokon szerepeltek. Ezzel erősítettük az érzést, hogy ők „helyi hősök” – emelte ki Hajnal Tamás, a Human Telex Reklámügynökség stratégiai és kreatív igazgatója.

A program első évében a Dreher Sörgyárak 885 csapatot ért el, majd az „öregfiúkon” keresztül további 527 csapatot sikerült bevonni. 2010-ben már 5 amatőr megyei bajnokságot és 10 kispályás bajnokságot és több amatőr tornát szponzorált a márka. A programba bevont csapatok száma 2010 végére 1403-ra emelkedett, mely azt jelenti, hogy a magyar amatőr futballpaletta 20 000 játékosát és megközelítőleg 1,5 millió szurkolót, sportkövetőt sikerült érintetté tenni 17 megyében. Így valódi Arany Ászok Amatőr Fociklub jött létre.

A program ezekkel az eredményekkel kiérdemelte a cégcsoporton belül a Mercatus díjat is: a SABMiller 75 leányvállalatának versengésében bizonyult a Legjobb márka és csatorna integrációnak.

Az Arany Ászok Amatőr Fociklub fővédnöke Dárdai Pál magyar válogatott labdarúgó volt: „Én is nagy örömmel csatlakoztam az Arany Ászok egyedülálló kezdeményezéséhez, amely által több mint 1000 amatőr csapat jutott értékes támogatáshoz. Jó látni, hogy újra nő a magyar foci iránti érdeklődés, a szeretet és végre van valaki, aki felkarolja a magyar amatőr focit” – nyilatkozta a népszerű focista.

Köztudott, hogy a futball Magyarország egyik legnépszerűbb sportja, nemcsak profi, hanem amatőr szinten is. Minden városnak van legalább egy, amatőr focibajnokságban szereplő lelkes csapata, helyi szurkolótáborral, akiknek a heti társadalmi esemény a meccsre való kilátogatás és az azt követő baráti összejövetel.

„A helyi közösségek számára igazi összetartó erővel bír a csapatok egy-egy meccse, így nemcsak a játékosok, hanem a szurkolók is részesülnek a sikerből, az összetartozás érzéséből. A lelkesedés mellett azonban ezeknek a csapatoknak jellemzően semmijük sincs, minimális támogatásból működnek, a fennmaradásért küzdenek, holott az amatőr futball több ezer, mindennap keményen dolgozó ember közkedvelt kikapcsolódása. Az ő sporttevékenységük támogatását kívántuk felkarolni, ahelyett, hogy egy nagy profi bajnokságban szereplő csapatot emeltünk volna ki” – hangsúlyozta Kovács Ágnes, az Arany Ászok márkamenedzsere.

„Büszkék vagyunk a CSR Best Practice díjra, hiszen az elismerések munkatársaink számára visszaigazolást jelentenek, miszerint mások számára is látható és példaértékű erőfeszítésük, elkötelezettségük és munkájuk” – tette hozzá Fertetics Mandy, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok és fenntartható fejlődés vezetője.

Kapcsolódó cikkeink