Minőség, innováció és szolgáltatás vezette a Nespressot 2012-es eredménye eléréséhez
A Nespresso jó évet zárva, két számjegyű növekedést ért el 2012-ben. A vállalat megszilárdította pozícióját az európai piacokon, és terjeszkedett a stratégiailag fontos ázsiai, csendes-óceáni, illetve amerikai régióban.
A növekedést a magas minőségű kávét, a személyre szabott szolgáltatásokat és az erős innovációt középpontba helyező szemlélet vezérelte. A 2012-es évet öt új limitált kiadású Grand Cru kávékülönlegesség és két élvonalbeli készülék valamint a Nespresso Club tagjainak nyújtott újabb szolgáltatások bevezetése fémjelezte.
“A legmagasabb minőségű kávékat, az innovatív gépeket és a személyre szabott fogyasztói kapcsolatot ötvöző kivételes Nespresso élmény továbbra is széleskörű lelkesedést vált ki a kávé szerelmesei között világszerte.” mondta Richard Girardot, a Nestlé Nespresso SA vezérigazgatója. “Folyamatos sikerünk kulcsa, hogy biztosítjuk a magas minőséget a kávébabtól a kávéscsészéig, hogy különleges ízekkel lepjük és örvendeztetjük meg fogyasztóinkat, és hogy különleges párbeszédet tartunk fenn a Nespresso Club tagjaival.”
A hagyományos piacokon elért erős teljesítményt stratégiai fontosságú földrajzi terjeszkedés egészíti ki
A nagy gonddal kiválasztott földrajzi területeken megvalósított terjeszkedés vállalati stratégiája továbbra is kifizetődő, hiszen az elmúlt öt évben háromszorosára nőtt a nem hagyományos európai piacokon elért bevétel részaránya. A finn és a tajvani piacokon történő megjelenéssel a Nespresso termékek már közel 60 országban érhetők el világszerte. 2012-ben 52 új boutique nyílt, ami hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat megszilárdítsa a közvetlenül a fogyasztóknak értékesítő üzleti modelljét. Ma a teljes Nespresso kereskedelmi hálózat 48 ország 199 városának, több mint 300 boutique-jából áll, melyek közül 31 Észak- és Dél-Amerikában, míg 68 az Ázisa, Óceánia, Afrika és Közel-Keleti térségben található. A Nespresso boutique hálózat 2013-ban is a korábbi évekhez hasonló ütemben bővül, és további új, innovatív szolgáltatásokat kínál majd klubtagjainak.
“Növekedésünk továbbra is erős lesz, és a Nespresso márkaismertsége is növekszik, miközben az adagolt kávé kategóriája pozitív trendet mutat. A szegmens növekedési potenciálja továbbra is jelentős, és mi jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy ezt kihasználjuk” – mondta Girardot úr. “Az érett és a fejlődő piacok eltérő lehetőségeket rejtenek magukban, és úgy gondoljuk, hogy termékajánlatunk és stratégiai megközelítésünk garantálja, hogy erős növekedést érjünk el a jövőben.”
Minőség, innováció és szolgáltatás vezérelte fogyasztói hűség
2012-ben a Nespresso kávészakértői felkutatták a világ legexkluzívabb kávéit és eredeti keverékeket állítottak össze a fogyasztók és a klubtagok számára. A vállalat egyedülálló üzleti modellje továbbra is biztosítja a szigorú minőségfelügyeletet mindvégig, míg a kávé a farmerektől eljut a fogyasztókig. Ez teszi lehetővé a Nespresso számára, hogy figyelmet fordítson az innovációra, miközben a vállalat fémjelzésének számító legmagasabb minőségű kávét állítsa elő.
Az új Grand Cru-k között megjelent a Naora, egy késői szüretelésű limitált kiadású kávé, melynek úttörő technológiáját a borászat ihlette, a Crealto, egy hosszan pörkölt, a magas szintű gasztronómia által inspirált kávé, illetve a Hawaii Kona Special Reserve, egy rendkívül exkluzív Grand Cru, ami a legértékesebb és legritkább kávékból készült.
A vállalat készülékkínálatát is bővítette két új gép – a Maestria és a U – bevezetésével, melyek élvonalbeli technológiát, formatervezést és egyszerűséget egyesítenek, hogy garantálják a fogyasztók számára a legjobb minőséget minden csésze kávéban, eredeti Nespresso kapszula használata esetén.
A 2012-es évben tovább növekedett a személyre szabott szolgáltatások száma: külön kijelölt kapszula átvevő pontok jöttek létre a boutique-okban és kapszula-visszagyűjtő kezdeményezések indultak el számos piacon annak érdekében, hogy nagyobb kényelmet biztosítsanak a klubtagoknak, és erősítsék a közvetlen fogyasztói kapcsolatokat.
A vállalatok számára történő értékesítés is nőtt a tavalyi évben, melyet innovációk, az ügyfélszolgálat megújítása valamint a legszínvonalasabb éttermekkel és vendéglátóegységekkel kötött stratégiai együttműködések –- tettek lehetővé és melyek két számjegyű növekedést eredményeztek az értékesítés terén.
Megfelelés a fenntarthatósági kötelezettségvállalásoknak
Az Ecolaboration™ nevű fenntarthatósági programhoz és értékteremtéshez kapcsolódó elkötelezettségének megfelelően a Nespresso egész üzleti tevékenységében erősítette a fenntarthatósági kezdeményezéseket. Miközben a cég az AAA Fenntartható Minőség™ Programjának tizedik évfordulójára készül, zöld kávéjának több mint kétharmadát a programban részt vevő több mint 52 000 farmertől szerzi be.
76%-os újrahasznosítási kapacitásával a Nespresso már egy évvel a tervezett időpont előtt túlteljesítette a kapszulák 75%-ának újrahasznosítására vonatkozó kötelezettségvállalását. Év végére már több mint 20 000 gyűjtőpont működött 21 országban világszerte, kiegészülve a németországi, svédországi és finnországi Zöld Pont rendszerrel.
Erős alapok a jövőbeli sikerekhez
2013 a Nespresso kávé-paletta megújulásának éve lesz számos új Grand Cru bevezetéssel, melyek tovább definiálják a kategóriát, és új érzékszervi élményeket nyújtanak a klubtagoknak és a fogyasztóknak.
A hosszú távú üzletfejlesztés és a Nespresso legmagasabb minőségű kávéi iránt növekvő fogyasztói igény kielégítésének érdekében a vállalat bejelentette, hogy egy harmadik gyártóközpontot hoz létre a svájci Romontban. Ez a 300 millió svájci frank értékű beruházás nem sokkal követi az Avenches-ban található gyártó és elosztó központ bővítésének 2012 év második felében megvalósult befejezését.
2012 novemberében a Nespresso bejelentette, hogy a Nestlé SA emberi erőforrás osztályának jelenlegi elnök-helyettese, Jean-Marc Duvoisin követi Richard Girardot-t a Nestlé Nespresso SA vezérigazgatói posztján 2013. március 1-től, biztosítva a vállalat stratégiájának folytonosságát. Richard Girardot, akinek vezetése alatt a társaság példátlan növekedést ért el, a jövőben a Nestlé franciaországi egységének vezetését veszi át. Jean-Marc Duvoisint alapos cégismerete, nemzetközi tapasztalata és elismert vezetői képességei tették a megfelelő jelöltté arra, hogy tovább irányítsa a cég bővülését, innovációját és nemzetközibbé válását egy egyre nagyobb kihívást jelentő versenykörnyezetben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >