Minőség, innováció és szolgáltatás vezette a Nespressot 2012-es eredménye eléréséhez
A Nespresso jó évet zárva, két számjegyű növekedést ért el 2012-ben. A vállalat megszilárdította pozícióját az európai piacokon, és terjeszkedett a stratégiailag fontos ázsiai, csendes-óceáni, illetve amerikai régióban.
A növekedést a magas minőségű kávét, a személyre szabott szolgáltatásokat és az erős innovációt középpontba helyező szemlélet vezérelte. A 2012-es évet öt új limitált kiadású Grand Cru kávékülönlegesség és két élvonalbeli készülék valamint a Nespresso Club tagjainak nyújtott újabb szolgáltatások bevezetése fémjelezte.
“A legmagasabb minőségű kávékat, az innovatív gépeket és a személyre szabott fogyasztói kapcsolatot ötvöző kivételes Nespresso élmény továbbra is széleskörű lelkesedést vált ki a kávé szerelmesei között világszerte.” mondta Richard Girardot, a Nestlé Nespresso SA vezérigazgatója. “Folyamatos sikerünk kulcsa, hogy biztosítjuk a magas minőséget a kávébabtól a kávéscsészéig, hogy különleges ízekkel lepjük és örvendeztetjük meg fogyasztóinkat, és hogy különleges párbeszédet tartunk fenn a Nespresso Club tagjaival.”
A hagyományos piacokon elért erős teljesítményt stratégiai fontosságú földrajzi terjeszkedés egészíti ki
A nagy gonddal kiválasztott földrajzi területeken megvalósított terjeszkedés vállalati stratégiája továbbra is kifizetődő, hiszen az elmúlt öt évben háromszorosára nőtt a nem hagyományos európai piacokon elért bevétel részaránya. A finn és a tajvani piacokon történő megjelenéssel a Nespresso termékek már közel 60 országban érhetők el világszerte. 2012-ben 52 új boutique nyílt, ami hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat megszilárdítsa a közvetlenül a fogyasztóknak értékesítő üzleti modelljét. Ma a teljes Nespresso kereskedelmi hálózat 48 ország 199 városának, több mint 300 boutique-jából áll, melyek közül 31 Észak- és Dél-Amerikában, míg 68 az Ázisa, Óceánia, Afrika és Közel-Keleti térségben található. A Nespresso boutique hálózat 2013-ban is a korábbi évekhez hasonló ütemben bővül, és további új, innovatív szolgáltatásokat kínál majd klubtagjainak.
“Növekedésünk továbbra is erős lesz, és a Nespresso márkaismertsége is növekszik, miközben az adagolt kávé kategóriája pozitív trendet mutat. A szegmens növekedési potenciálja továbbra is jelentős, és mi jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy ezt kihasználjuk” – mondta Girardot úr. “Az érett és a fejlődő piacok eltérő lehetőségeket rejtenek magukban, és úgy gondoljuk, hogy termékajánlatunk és stratégiai megközelítésünk garantálja, hogy erős növekedést érjünk el a jövőben.”
Minőség, innováció és szolgáltatás vezérelte fogyasztói hűség
2012-ben a Nespresso kávészakértői felkutatták a világ legexkluzívabb kávéit és eredeti keverékeket állítottak össze a fogyasztók és a klubtagok számára. A vállalat egyedülálló üzleti modellje továbbra is biztosítja a szigorú minőségfelügyeletet mindvégig, míg a kávé a farmerektől eljut a fogyasztókig. Ez teszi lehetővé a Nespresso számára, hogy figyelmet fordítson az innovációra, miközben a vállalat fémjelzésének számító legmagasabb minőségű kávét állítsa elő.
Az új Grand Cru-k között megjelent a Naora, egy késői szüretelésű limitált kiadású kávé, melynek úttörő technológiáját a borászat ihlette, a Crealto, egy hosszan pörkölt, a magas szintű gasztronómia által inspirált kávé, illetve a Hawaii Kona Special Reserve, egy rendkívül exkluzív Grand Cru, ami a legértékesebb és legritkább kávékból készült.
A vállalat készülékkínálatát is bővítette két új gép – a Maestria és a U – bevezetésével, melyek élvonalbeli technológiát, formatervezést és egyszerűséget egyesítenek, hogy garantálják a fogyasztók számára a legjobb minőséget minden csésze kávéban, eredeti Nespresso kapszula használata esetén.
A 2012-es évben tovább növekedett a személyre szabott szolgáltatások száma: külön kijelölt kapszula átvevő pontok jöttek létre a boutique-okban és kapszula-visszagyűjtő kezdeményezések indultak el számos piacon annak érdekében, hogy nagyobb kényelmet biztosítsanak a klubtagoknak, és erősítsék a közvetlen fogyasztói kapcsolatokat.
A vállalatok számára történő értékesítés is nőtt a tavalyi évben, melyet innovációk, az ügyfélszolgálat megújítása valamint a legszínvonalasabb éttermekkel és vendéglátóegységekkel kötött stratégiai együttműködések –- tettek lehetővé és melyek két számjegyű növekedést eredményeztek az értékesítés terén.
Megfelelés a fenntarthatósági kötelezettségvállalásoknak
Az Ecolaboration™ nevű fenntarthatósági programhoz és értékteremtéshez kapcsolódó elkötelezettségének megfelelően a Nespresso egész üzleti tevékenységében erősítette a fenntarthatósági kezdeményezéseket. Miközben a cég az AAA Fenntartható Minőség™ Programjának tizedik évfordulójára készül, zöld kávéjának több mint kétharmadát a programban részt vevő több mint 52 000 farmertől szerzi be.
76%-os újrahasznosítási kapacitásával a Nespresso már egy évvel a tervezett időpont előtt túlteljesítette a kapszulák 75%-ának újrahasznosítására vonatkozó kötelezettségvállalását. Év végére már több mint 20 000 gyűjtőpont működött 21 országban világszerte, kiegészülve a németországi, svédországi és finnországi Zöld Pont rendszerrel.
Erős alapok a jövőbeli sikerekhez
2013 a Nespresso kávé-paletta megújulásának éve lesz számos új Grand Cru bevezetéssel, melyek tovább definiálják a kategóriát, és új érzékszervi élményeket nyújtanak a klubtagoknak és a fogyasztóknak.
A hosszú távú üzletfejlesztés és a Nespresso legmagasabb minőségű kávéi iránt növekvő fogyasztói igény kielégítésének érdekében a vállalat bejelentette, hogy egy harmadik gyártóközpontot hoz létre a svájci Romontban. Ez a 300 millió svájci frank értékű beruházás nem sokkal követi az Avenches-ban található gyártó és elosztó központ bővítésének 2012 év második felében megvalósult befejezését.
2012 novemberében a Nespresso bejelentette, hogy a Nestlé SA emberi erőforrás osztályának jelenlegi elnök-helyettese, Jean-Marc Duvoisin követi Richard Girardot-t a Nestlé Nespresso SA vezérigazgatói posztján 2013. március 1-től, biztosítva a vállalat stratégiájának folytonosságát. Richard Girardot, akinek vezetése alatt a társaság példátlan növekedést ért el, a jövőben a Nestlé franciaországi egységének vezetését veszi át. Jean-Marc Duvoisint alapos cégismerete, nemzetközi tapasztalata és elismert vezetői képességei tették a megfelelő jelöltté arra, hogy tovább irányítsa a cég bővülését, innovációját és nemzetközibbé válását egy egyre nagyobb kihívást jelentő versenykörnyezetben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >