Minimalizálható a munkaerőhiány problémája
Több, mint egy éve kapta meg elsőként hazai informatikai vállalkozás az önkiszolgáló pénztárgép megoldására a NAV engedélyét, melyet azóta több élelmiszerlánc is bevezetett, a nemzetközi trendek itthon is beigazolódnak.
A Szintézis ZRt. egy éve kapta meg első hazai informatikai vállalkozásként saját fejlesztésű önkiszolgáló pénztárgép megoldásának NAV engedélyét, 2019. szeptemberében pedig már elérték a 44 telepítést a Príma-láncnál. A Szintézis retail megoldásához kapcsolt önkiszolgáló kasszákat készpénzkezelő és bankkártya elfogadó egységgel, valamint ellenőrző mérleggel szerelték fel, továbbá törzsvásárlói rendszert is képes kezelni.
Lassú kasszazóna, elégedetlen vásárlók
Tudta, hogy egy nemzetközi felmérés során a megkérdezett vásárlók több mint 50%-a a kasszazónában való hosszas várakozást jelölte meg a kereskedelem legnagyobb problémájaként?
Sajnos a kígyózó sorok nem ritkák, amit tovább nehezít a szakképzett munkaerő hiánya. A KSH 2019. II. negyedévi kimutatása 6264 betöltetlen álláspozíciót jelentett csak a kereskedelemben.
Modernizálódnak a vásárlók is
A hazai élelmiszerkereskedelmi statisztikák is jól mutatják, hogy elérkezett az önkiszolgáló kasszák ideje. A Szintézis Zrt. saját felmérése szerint a fővárosi, önkiszolgáló kasszákkal felszerelt üzletek forgalmának 45 %-a érkezik az automata megoldásokból, de van olyan bolt, ahol bizonyos időszakokban ez a szám eléri a 90 %-ot is!
A hagyományos kasszák 35-40 %-os bankkártyás tranzakciószámával szemben az SCO-k (self check out – önkiszolgáló pénztárgép) forgalmának több mint 50 %-át teszi ki a gyors és kényelmes kártyás fizetés.
A fenti számokat is figyelembe véve nincs mire várni, a gyorsuló kasszazóna igénye, a kereskedelmi szakember hiány és a tudatos vásárlók már megkövetelik az önkiszolgáló kasszákat!
Adjon komplex választ a szakképzett munkaerőhiányra, optimalizálja, gyorsítsa a kasszazónát, erősítse a vásárlói lojalitást és növelje a kereskedelmi forgalmát
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a vendégek száma 4,4, a vendégéjszakáké 5,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
2025 júniusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken közel…
Tovább olvasom >Emelkedtek a borárak 2025 első felében
Az AKI PÁIR adatai szerint a belföldön termelt és belföldön…
Tovább olvasom >További cikkeink
Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >