Minimálisan gyengült a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban májusban
Mérsékelten romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban májusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 98 pontra süllyedt az áprilisi 98,8 pontról. Elemzők az áprilisival megegyező májusi értékre számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 89,1 pontra erősödött az áprilisi 88,4 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,9 pontról 111,8 pontra esett.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztói hangulat alig változott Donald Trump elnökké választása óta, a mutató 93,4 és 101,4 pont között ingadozott, az index időnként fölfele araszolt, majd visszacsúszott, összességében nem alakult ki biztos trend.
A májusi felmérés szerint a megkérdezettek az áprilisban vártnál kevésbé számítanak a jövedelmek növekedésére és úgy vélik, hogy a munkanélküliségi ráta a jelenlegi, 18 éves mélyponton stabilizálódik.
A felmérés adataiból arra lehet számítani, hogy idén reálértéken számolva mintegy 2,6 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások – vélte a felmérés vezetője.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >