Minimálisan gyengült a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban májusban
Mérsékelten romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban májusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 98 pontra süllyedt az áprilisi 98,8 pontról. Elemzők az áprilisival megegyező májusi értékre számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 89,1 pontra erősödött az áprilisi 88,4 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,9 pontról 111,8 pontra esett.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztói hangulat alig változott Donald Trump elnökké választása óta, a mutató 93,4 és 101,4 pont között ingadozott, az index időnként fölfele araszolt, majd visszacsúszott, összességében nem alakult ki biztos trend.
A májusi felmérés szerint a megkérdezettek az áprilisban vártnál kevésbé számítanak a jövedelmek növekedésére és úgy vélik, hogy a munkanélküliségi ráta a jelenlegi, 18 éves mélyponton stabilizálódik.
A felmérés adataiból arra lehet számítani, hogy idén reálértéken számolva mintegy 2,6 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások – vélte a felmérés vezetője.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >