Minimálisan gyengült a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban májusban
Mérsékelten romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban májusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
A fogyasztói hangulatindex 98 pontra süllyedt az áprilisi 98,8 pontról. Elemzők az áprilisival megegyező májusi értékre számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 89,1 pontra erősödött az áprilisi 88,4 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,9 pontról 111,8 pontra esett.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztói hangulat alig változott Donald Trump elnökké választása óta, a mutató 93,4 és 101,4 pont között ingadozott, az index időnként fölfele araszolt, majd visszacsúszott, összességében nem alakult ki biztos trend.
A májusi felmérés szerint a megkérdezettek az áprilisban vártnál kevésbé számítanak a jövedelmek növekedésére és úgy vélik, hogy a munkanélküliségi ráta a jelenlegi, 18 éves mélyponton stabilizálódik.
A felmérés adataiból arra lehet számítani, hogy idén reálértéken számolva mintegy 2,6 százalékkal növekednek a személyes fogyasztási kiadások – vélte a felmérés vezetője.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Romlott a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben februárban
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >