Mindent, bárhonnan
Rendhagyó eseményt szervezett az Ecommerce Hungary október 14-én, a mobilapplikációk témáját napirendre tűzve.
A digitalizáció és a mobil first trend következtében teljesen átalakultak a vásárlói szokások és elvárások az elmúlt pár évben. Míg korábban a kényelem ügyfélszinten egyenlő volt a „mindent, egy helyről vásárolva” elvével, addig mára ezt felváltotta a „mindent, bárhonnan minél hamarabb megvásárolva” igénye. Ez lett az omnichannel értékesítési folyamatok világa, ahol a vásárlóink egyformán igénylik a testre szabott kiszolgálást fizikai üzletünkben, weboldalunkon és appunkban. A lényeg, hogy kedvük szerint bárhonnan elérjék, megrendelhessék, amit keresnek.
Ehhez az elérhető eszközök sorában az egyik friss megoldást az appshopok jelentik, amelyek újdonságból az értékesítés bevált, speciális szerepkörrel rendelkező eszközévé váltak a friss adatok szerint. Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetőjének nyitóelőadásából kiderült: a trendek azt mutatják, hogy az appok értékesítési eredményessége növekszik, míg a reszponzív felületeké csökken. Emellett, a mobilról érkezők aránya folyamatosan emelkedik a teljes netes forgalomra vetítve, miközben maga a mobil az eladásokban is kezdi beérni az asztali gépeket. Érthető, ha legtöbben fontos új csatornát látnak a mobilapplikációkban.
Az Auchan részéről Szomolányi Márk, az áruházlánc digitalizációért és internetes kereskedelemért felelős vezetője egyértelműen pozitív tapasztalatokról számolt be. A mobilapplikáció gyorsította, kényelmesebbé tette az online bevásárlásokat, ami meghálálta magát a forgalomban is. Nem mellékesen az applikáció konverziók tekintetében is sokszoros eredményességgel működik, összehasonlítva például a mobilwebbel. Amennyiben arányaiban nézzük az e-commerce-bevételeket, hasonló eredményre jutunk: az app részesedése nagyobb a teljes bevételből, mint a mobilwebé.
Az este végén kerekasztal-beszélgetés adott lehetőséget a vélemények ütköztetésére, ahol az Auchan és a LogiNet képviselője mellett saját tapasztalataikról mesélt Bónis Tamás az Ingatlan.com-tól, Patai Zoltán a Netpincértől, Szőts Áron a Bortársaságtól. A beszélgetést Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke moderálta. //
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >