Mindent a vendégért

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 12. 03. 13:14

Mindössze 3-4 órával hosszabb az utazás, mint Bécsbe, mégis alig hallani magyar beszélgetésfoszlányokat a salzburgi szakkiállításon. Sőt, bár honfitársaink Európa sok hasonló rendezvényén képviseltetik magukat kiállítóként vagy látogatóként, Salzburg valahogy kiesik vendéglátósaink látóköréből. Pedig ha valahol, itt megélhetjük, milyen az igazán jelentős – ráadásul számunkra is fontos innovatív megoldásokat, új termékeket felvonultató – gasztronómiai, szálloda- és élelmiszer-ipari szakkiállítás.

Ausztriában nem érzékeltük olyan élénken a válság hatásait, mint a legtöbb európai országban – állítja Helga Hofmeister, a McCain Foods GmbH Ausztriáért és Közép-Európáért felelős területi igazgatója. – Így aztán természetes, hogy a remek földrajzi adottságokkal rendelkező, nagy felvevőpiacokhoz közel eső Salzburgban zsúfolásig tele van egy vendéglátó-ipari rendezvény. Sőt, közel 200 cég került a kiállítás várólistájára, akik szeretnék bemutatni termékeiket az Alles für den Gast látogatóinak.

Kétségtelen, a szervezők nem küzdenek a vásárterület megtöltésének gondjával. Hofmeister asszony szerint közel 200 cég vár arra, hogy helyet kapjon a kiállítók között. A szervezők, mondhatni kényszerből, a standok között a nálunk (és általában Európában) megszokottnál jóval keskenyebb folyosót képeznek, ezért még az egyébként gyengébb látogatottságú időszakokban sem észlel ürességet a vendég. A kiállítókat nem osztják szét iparágak szerint, ezért még azoknak is, akiket véletlenül csak egy-egy speciális terület érdekelne, végig kell nézniük a standok jelentős hányadát. És megéri!

Csak a számok: az ötnapos rendezvényen 700 kiállító mutatja be termékeit és szolgáltatásait 43 500 négyzetméteren. (Összehasonlításul: a Hoventa alapterülete idén 5000 négyzetméter volt). A látogatók száma meghaladta a 45 ezret. A bemutatkozó vállalkozások nagyvonalúsága vetekszik a kölni Anugán tapasztalhatókkal. A kiállítók nagy hányada „testközelben” is megpróbálja bemutatni termékeit: a termékmintákat, kóstolókat szinte elkerülni sem lehet – és itt nem falatnyi, kortynyi mennyiségekről van szó.

Ahogy azt a hasonló rendezvényeken itthon is megszokhattuk, a salzburgi kiállítást is számos kísérőprogram tarkította. Megválasztották az év vendéglátósát, osztrák csúcséttermek séfjei tartottak bemutatókat, az érdeklődők olyan témájú szemináriumokon vehettek részt, mint például a különféle ásványvizek és borfajták összhangja, az olívaolajak minőségi jegyeinek észlelése, vagy éppen a mélyhűtött kávékoncentrátumok felhasználása, és konferenciát rendeztek a közösségi média hatásairól az iparágra „A Facebooktól a Twitterig” címmel. Nehéz lenne számot adni a számtalan bemutatott, a szakma – nem túlzás – minden területéről származó újdonságról, amivel a látogató megismerkedhetett. Hadd számoljunk itt be néhány teljesen szubjektíven kiválasztott, nekünk nagyon tetsző újdonságról!

Ahogy azt az elmúlt tíz évben megszoktuk, az italvilágban rendkívüli módon aktívak a termékfejlesztők: láttunk szénsavas jegesteákat, alkoholmentes búzasört, vagy éppen ismert üdítőitalok light változatait.

Gyakran foglalkozunk a teraszszezon „meghosszabbításának” kérdésével; örömmel konstatáltuk a kisebbfajta télikertek 21. századi változatainak megjelenését, akárcsak a teraszmelegítők egyszerű, de zseniális új képviselőit.

És ha már a McCain Foodsszal kezdtünk: nagyon értékeltük, hogy a mélyhűtött burgonyatermékekkel foglalkozó, nálunk is jelen lévő cég a szociális felelősség és a fenntarthatóság jegyében megfogalmazott CSR-programja keretében egészen újfajta olajkeveréket kísérletezett ki: a termékeiben használt olaj olyan egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmazó napraforgóolajak optimális elegye, amely sütés közben megőrzi egyensúlyát, nem tartalmaz transzzsírokat, omega-3 és omega-6 zsírsavakban gazdag, és tápérték-egyensúlya optimális.

Kapcsolódó cikkeink