Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak az előző évhez képest a fekete pénteki e-kereskedelmi költések az Egyesült Államokban, összesen rekordösszegű 9,8 milliárd dollárt elérve – számolt be a CNBC. Az emelkedés arra utal, hogy a fogyasztói költési hajlandóság nőtt 2022-hez képest, amikor a magas benzin- és élelmiszerárak miatt szűkebb volt a költségvetés.

A fogyasztók továbbra is árérzékenyek
Az Adobe Analytics szakértői szerint az impulzusvásárlások is hozzájárulhattak a növekedéshez, hiszen az online értékesítés 5,3 milliárd dollárját a mobilvásárlások tették ki.
Ugyanakkor a fogyasztók továbbra is árérzékenyek, különös tekintettel a tavalyi rekordinflációra és a kamatlábakra. Az Adobe adatai szerint az elektronikai termékek, mint az okosórák, televíziók és játékok, a fekete péntek legkeresettebb kategóriái közé tartoztak.
Az Adobe jelentése az amerikai kiskereskedelmi weboldalakon végzett egymilliárd látogatás és 100 millió egyedi termék elemzésén alapul 18 termékkategóriában. Fontos megjegyezni, hogy a fizikai tranzakciókat nem követi nyomon. A Mastercard külön elemzése szerint a bolti eladások kismértékű, mintegy 1%-os növekedést mutattak, míg az online eladások több mint 8%-os növekedést értek el tavalyhoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >