Minden ötödik dolgozó munkát váltana egy felmérés szerint
Minden ötödik dolgozó magyar gondolkodik azon, hogy más munkába kezdjen, vagy már keresi is az új lehetőséget – derül ki a SkillX Technologies Zrt. legfrissebb reprezentatív felméréséből.

A magyar munkavállalók 20 százaléka váltana munkát
A Pulzus Kutató által készített felmérés szerint leginkább a 40-59 évesek és a diplomások körében jellemző, hogy maradnak azon a munkahelyen, ahol vannak; 64, illetve 56 százalékuk válaszolt így.
A magyar dolgozók és munkakeresők negyede érzi egyre laposabbnak, üresnek és egyhangúnak a munkával töltött napjait, és véli úgy, hogy máshol jobban tudná kamatoztatni a tehetségét. Ez főként a férfiakra, a fiatalokra, a diplomásokra jellemző.
A válaszadók 30 százaléka érzi jól magát a munkahelyén, jellemzően a nők, az idősebbek és a diplomások.
A biztosnak vélt állás feladásától 46 százalék tart, a megfelelő anyagi biztonság elvesztésétől 36 százalék, ezek a félelmek leginkább a 40-59 éveseket tartják vissza. A váltáshoz szükséges információ hiányát a 18-39 és a 40-59 évesek is megjelölték, és ezt a fővárosban említették a legtöbben.
Az alapfokon végzettek félnek leginkább feladni meglévő munkájukat, míg a diplomások számára a munkahelyükön meglévő anyagi biztonság szerepel első számú visszatartó erőként.
Munkahelyváltáskor legjellemzőbb szempontként a válaszadók 67 százaléka a fizetést, 54 százaléka a képességeinek való megfelelést, 51 százaléka a fejlődési lehetőséget és 49 százaléka a munkavégzés helyét jelölte meg. Budapesten számít legjobban a fizetés (77 százalék) és legkevésbé a cég hírneve (16 százalék). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Példaértékű klímabarát erdőgazdálkodási gyakorlatokat díjazott a WWF Magyarország
Három kategóriában összesen nyolc erdőgazdálkodó vehette át a Klímabarát Erdőgazdálkodó…
Tovább olvasom >