Minden ötödik dolgozó munkát váltana egy felmérés szerint
Minden ötödik dolgozó magyar gondolkodik azon, hogy más munkába kezdjen, vagy már keresi is az új lehetőséget – derül ki a SkillX Technologies Zrt. legfrissebb reprezentatív felméréséből.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/foglalkoztatas-nagy.jpg)
A magyar munkavállalók 20 százaléka váltana munkát
A Pulzus Kutató által készített felmérés szerint leginkább a 40-59 évesek és a diplomások körében jellemző, hogy maradnak azon a munkahelyen, ahol vannak; 64, illetve 56 százalékuk válaszolt így.
A magyar dolgozók és munkakeresők negyede érzi egyre laposabbnak, üresnek és egyhangúnak a munkával töltött napjait, és véli úgy, hogy máshol jobban tudná kamatoztatni a tehetségét. Ez főként a férfiakra, a fiatalokra, a diplomásokra jellemző.
A válaszadók 30 százaléka érzi jól magát a munkahelyén, jellemzően a nők, az idősebbek és a diplomások.
A biztosnak vélt állás feladásától 46 százalék tart, a megfelelő anyagi biztonság elvesztésétől 36 százalék, ezek a félelmek leginkább a 40-59 éveseket tartják vissza. A váltáshoz szükséges információ hiányát a 18-39 és a 40-59 évesek is megjelölték, és ezt a fővárosban említették a legtöbben.
Az alapfokon végzettek félnek leginkább feladni meglévő munkájukat, míg a diplomások számára a munkahelyükön meglévő anyagi biztonság szerepel első számú visszatartó erőként.
Munkahelyváltáskor legjellemzőbb szempontként a válaszadók 67 százaléka a fizetést, 54 százaléka a képességeinek való megfelelést, 51 százaléka a fejlődési lehetőséget és 49 százaléka a munkavégzés helyét jelölte meg. Budapesten számít legjobban a fizetés (77 százalék) és legkevésbé a cég hírneve (16 százalék). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >