Minden mosási fázishoz speciális szer

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 30. 10:34

A mosás témakörébe a színes és fehér, a por és gél ugyanúgy beletartozik, mint a fehérítés, öblítés, folttisztítás, vízlágyítás vagy éppen a színfogás. A nagy gyártók dominanciája érvényesül ezen a piacon, ők azok, akik újdonságaikkal és promócióikkal, intenzív reklámmal mozgatni tudják a szegmenseket.

 Boros Anita pr-menedzser Procter&Gamble


Boros Anita
pr-menedzser
Procter&Gamble

A vegyiáru-kihelyezések közül a legnagyobb polchelyet hagyományosan a mosószerek foglalják el. A háziasszonyoknak határozott véleményük van az egyes márkákról, de a mega-giga akciók, túltöltések, összecsomagolások még őket is átcsábíthatják egy-egy próbára.


Az újdonságok bevezetésénél az intenzív reklámkampányt sokszor kíséri mintaszórás, amelyek kötődhetnek magazinokhoz, közterületekhez, de a tágabban értelmezett vásárláshelyhez is, úgy mint bevásárlóközpontok forró pontjai vagy mosógép-forgalmazó műszaki áruházak eladóterei.

Fekete, fehér, színes

Megszokott dolog, hogy a háziasszonyok szín és anyag szerint szortírozzák a szennyest, így természetes, hogy minden márka kínál fehér és színes variánst. A finommosással mosandókat is általában elkülönítik és összegyűjtve egyszerre rakják a mosógép kímélő programjára a hölgyek, és speciális mosószert adagolnak a féltett darabokhoz. Érdekes, hogy ezek a speciális finommosószerek nem a nagy mosószermárkák ernyőjén belül, hanem általában külön márkanév alatt jelennek meg, gondoljunk csak a „Perwollal mosva” szlogenre vagy a Dreft termékekre. Ez utóbbit a Procter&Gamble, a mosó- és tisztítószerpiac meghatározó szereplője forgalmazza a jól ismert Ariel, Lenor, Tide, Bonux termékeivel, illetve az Ariel Professional folttisztítóval együtt.

Bár a mosóporok továbbra is jelentős piaci részesedéssel bírnak, a folyékony mosószerek piaca dinamikusan fejlődik, legyen szó flakonos mosószerekről vagy az úgynevezett mosókapszulákról, mint az Ariel 3in1 pods.

– A folyékony mosószerek térhódítását némileg nehezíti az a sztereotípia, miszerint gyengéd a textíliához, de a nehezen kiszedhető foltokra a mosópor jelenti a megoldást. Erre ad választ az új Ariel folyékony mosószer, innovatív előkezelő kupakkal: a makacs foltokat mosás előtt mosószerrel és az előkezelő kupak segítségével kezelhetjük, majd a mosószert a ruhákkal együtt a mosógép dobjába helyezzük – az eredmény pedig folttisztítás az Ariel Color mosópor erejével és a folyékony mosószer gyengédségével – magyarázza az együtthatás lényegét Boros Anita, a Procter&Gamble pr-menedzsere.

Egész nap frissen

A tiszta ruhának utánozhatatlan friss, tisztaság illata van, amit jó lenne egész nap érezni. Sokan ezért hagyományos praktikához fordulnak és ecetet adagolnak a mosáshoz, ami felerősíti a mosószerek illatát a ruhákon. Megvan azonban a veszélye a túladagolásnak és a kellemetlen ecetszagú ruháknak is. Sokkal praktikusabb az öblítő használata, amely a textilt is védi és az illatról is gondoskodik.

Sok háziasszony szín alapján választ öblítőt, ragaszkodik a színvilág által megjelenített illathoz. Többen tartanak az erős színű öblítők színező hatásától is, így ebben a kategóriában a mintasachék osztása nagyon jól működik. A kipróbált és bevált öblítőszerekből a háziasszonyok, ha pénztárcájuk megengedi, szívesen vásárolnak nagyobb mennyiséget kedvező áron. Ebben az esetben az összecsomagolás vagy virtuális multipack praktikusabb, mint az egyre nagyobb, ezért kevésbé kézreálló flakonok forgalomba hozása.

A három topmárka, a Lenor, a Silan és a Coccolino erős akciós tevékenységével és illatújdonságaival elkényezteti a háziasszonyokat.

A Procter&Gamble által forgalmazott Lenor termékcsalád 16 illatvariánsa kapható a magyar boltokban, így mindenki kiválaszthatja a kedvencét. A Lenor Facebook-oldalán pedig a hónapokhoz, hangulatokhoz, illattrendekhez kapcsolódva adnak ötleteket a „Lenor – öltözz élvezettel” szlogen jegyében.

– Izgalmas újdonságunk a Lenor Superconcentrate öblítő, Freshlock™ technológiával, mely hosszan tartó frissességet nyújt a ruháknak akár 12 órán át, lehetővé téve, hogy a reggeli frissesség egész napon át elkísérje használóját. A legapróbb érintésre a Freshlock™ kapszulák felszabadítják a bennük található parfümöt és kirobbanó frissességet árasztanak magukból. Az új formulának köszönhetően a javasolt 35 ml-es adagolás helyett 25 ml is elegendő ugyanahhoz az illatintenzitáshoz – mutatja be a legfrissebb öblítőinnovációt Boros Anita.

(Folytatjuk)

Kapcsolódó cikkeink