Minden mosási fázishoz speciális szer
A mosás témakörébe a színes és fehér, a por és gél ugyanúgy beletartozik, mint a fehérítés, öblítés, folttisztítás, vízlágyítás vagy éppen a színfogás. A nagy gyártók dominanciája érvényesül ezen a piacon, ők azok, akik újdonságaikkal és promócióikkal, intenzív reklámmal mozgatni tudják a szegmenseket.
A vegyiáru-kihelyezések közül a legnagyobb polchelyet hagyományosan a mosószerek foglalják el. A háziasszonyoknak határozott véleményük van az egyes márkákról, de a mega-giga akciók, túltöltések, összecsomagolások még őket is átcsábíthatják egy-egy próbára.Az újdonságok bevezetésénél az intenzív reklámkampányt sokszor kíséri mintaszórás, amelyek kötődhetnek magazinokhoz, közterületekhez, de a tágabban értelmezett vásárláshelyhez is, úgy mint bevásárlóközpontok forró pontjai vagy mosógép-forgalmazó műszaki áruházak eladóterei.
Fekete, fehér, színes
Megszokott dolog, hogy a háziasszonyok szín és anyag szerint szortírozzák a szennyest, így természetes, hogy minden márka kínál fehér és színes variánst. A finommosással mosandókat is általában elkülönítik és összegyűjtve egyszerre rakják a mosógép kímélő programjára a hölgyek, és speciális mosószert adagolnak a féltett darabokhoz. Érdekes, hogy ezek a speciális finommosószerek nem a nagy mosószermárkák ernyőjén belül, hanem általában külön márkanév alatt jelennek meg, gondoljunk csak a „Perwollal mosva” szlogenre vagy a Dreft termékekre. Ez utóbbit a Procter&Gamble, a mosó- és tisztítószerpiac meghatározó szereplője forgalmazza a jól ismert Ariel, Lenor, Tide, Bonux termékeivel, illetve az Ariel Professional folttisztítóval együtt.
Bár a mosóporok továbbra is jelentős piaci részesedéssel bírnak, a folyékony mosószerek piaca dinamikusan fejlődik, legyen szó flakonos mosószerekről vagy az úgynevezett mosókapszulákról, mint az Ariel 3in1 pods.
– A folyékony mosószerek térhódítását némileg nehezíti az a sztereotípia, miszerint gyengéd a textíliához, de a nehezen kiszedhető foltokra a mosópor jelenti a megoldást. Erre ad választ az új Ariel folyékony mosószer, innovatív előkezelő kupakkal: a makacs foltokat mosás előtt mosószerrel és az előkezelő kupak segítségével kezelhetjük, majd a mosószert a ruhákkal együtt a mosógép dobjába helyezzük – az eredmény pedig folttisztítás az Ariel Color mosópor erejével és a folyékony mosószer gyengédségével – magyarázza az együtthatás lényegét Boros Anita, a Procter&Gamble pr-menedzsere.
Egész nap frissen
A tiszta ruhának utánozhatatlan friss, tisztaság illata van, amit jó lenne egész nap érezni. Sokan ezért hagyományos praktikához fordulnak és ecetet adagolnak a mosáshoz, ami felerősíti a mosószerek illatát a ruhákon. Megvan azonban a veszélye a túladagolásnak és a kellemetlen ecetszagú ruháknak is. Sokkal praktikusabb az öblítő használata, amely a textilt is védi és az illatról is gondoskodik.
Sok háziasszony szín alapján választ öblítőt, ragaszkodik a színvilág által megjelenített illathoz. Többen tartanak az erős színű öblítők színező hatásától is, így ebben a kategóriában a mintasachék osztása nagyon jól működik. A kipróbált és bevált öblítőszerekből a háziasszonyok, ha pénztárcájuk megengedi, szívesen vásárolnak nagyobb mennyiséget kedvező áron. Ebben az esetben az összecsomagolás vagy virtuális multipack praktikusabb, mint az egyre nagyobb, ezért kevésbé kézreálló flakonok forgalomba hozása.
A három topmárka, a Lenor, a Silan és a Coccolino erős akciós tevékenységével és illatújdonságaival elkényezteti a háziasszonyokat.
A Procter&Gamble által forgalmazott Lenor termékcsalád 16 illatvariánsa kapható a magyar boltokban, így mindenki kiválaszthatja a kedvencét. A Lenor Facebook-oldalán pedig a hónapokhoz, hangulatokhoz, illattrendekhez kapcsolódva adnak ötleteket a „Lenor – öltözz élvezettel” szlogen jegyében.
– Izgalmas újdonságunk a Lenor Superconcentrate öblítő, Freshlock™ technológiával, mely hosszan tartó frissességet nyújt a ruháknak akár 12 órán át, lehetővé téve, hogy a reggeli frissesség egész napon át elkísérje használóját. A legapróbb érintésre a Freshlock™ kapszulák felszabadítják a bennük található parfümöt és kirobbanó frissességet árasztanak magukból. Az új formulának köszönhetően a javasolt 35 ml-es adagolás helyett 25 ml is elegendő ugyanahhoz az illatintenzitáshoz – mutatja be a legfrissebb öblítőinnovációt Boros Anita.
(Folytatjuk)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >