Minden második vásárló figyel az élelmiszerek eredetére
A hazai élelmiszerek tudatos fogyasztásában van még hova erősödnünk: egyelőre csak minden második ember választását befolyásolja, hogy melyik országból származik az élelmiszer, amit vesz, és közülük is csupán minden harmadik vásárló keresi kifejezetten a hazai termékeket.
– A K&H a fenntartható agráriumért programunk keretében arról kérdeztük a lakosságot, mennyire tudatosan választanak hazai élelmiszert. Hiszen a szektor fejlődése (különösen az innovációk és a kapacitásnövelő beruházások) szempontjából elengedhetetlen, hogy a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar olyan stabil vásárlóközönséggel rendelkezzen, amely hosszú távon igényt generál mind a fogyasztások, mind a fejlesztések tekintetében – hívta fel a figyelmet Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője. – A reprezentatív, 500 fő megkérdezésével történt kutatásunk eredményei alapján az látható, hogy a fogyasztók 50%-a vásárol tudatosan magyar élelmiszert, míg közel ugyanennyien (46%) vannak azok, akik számára ez nem döntő érv. Szerencsére azok, akik nem tudják, honnan származik az élelmiszer, vagy ritkán vásárolnak célirányosan hazai terméket, kifejezetten kevesen vannak, mindössze a vásárlók 4%-a.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: Gazdasági fellendülés és történelmi lehetőségek 2025-re
Péntek reggel Orbán Viktor miniszterelnök a Kossuth Rádióban ismertette a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >