Minden második dezodor még mindig spray

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 05. 30. 08:00

Meghaladja a 12 milliárd forintot a dezodor piac mérete. A kiskereskedelmi forgalom ugyanis értékben 9 százalékkal emelkedett 2006. március–2007. februárban az előző évhez képest. Mennyiségben pedig 11 százalék pluszt regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Az eladások kiemelkedő része – mennyiségben 40 százalék – jut a hipermarketekre a legutóbbi kumulált évben (2006. március–2007. február). Ez 2 százalékponttal több, mint az előző hasonló időszakban. A drogéria 32 százalékos mutatója is 1 százalékpont pluszt jelent.
Így a 401–2500 négyzetméteres szegmens részaránya 11, a 400 négyzetméteres és kisebb boltoké pedig 16 százalék. Rajtuk kívül a gyógyszertárak is elvisznek egy minimális mennyiséget.
A legkedveltebb aeroszolos (mennyiségben 51 százalék) eladása némileg csökkent. A stift (23) stagnált, a golyós (18) csekély mértékben emelkedett. A krém és a pumpás mutatója 5 százalék alatt maradt.
Az aeroszolos egy darabra jutó átlagára a január–februári 500 forintot megelőzően, a tavalyi hasonló periódusban 494, két éve pedig 532 forint volt.
Olcsóbb lett viszont a stift. Az idei 616 forinttal szemben a múlt év első–második hónapjában 619, tavalyelőtt pedig 662 forintot regisztráltunk.
A golyós dezodor darabja 537 forintba került idén január–februárban, míg egy évvel korábban 503-ba.
A kereskedelmi márkák részaránya az eladásokból elmarad a háztartási vegyi áruk átlagától. Idén január–februárban ugyanis 6 százalék jutott rájuk, ahogyan egy évvel azelőtt is. A tavalyelőtti mutató 5 százalékos.

Kapcsolódó cikkeink