Milyen hatása lesz a mesterséges intelligenciának a reklámozási gyakorlatra?
A mesterséges intelligencia és a reklámozás közös kapcsolódási pontjainak bemutatására szervezett workshopot a DIMSZ Adatvezérelt Marketing Szövetség, valamint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). Hogyan képzeljük el a jövő reklámozási gyakorlatát a közzétételi és az alkotási szakaszokban? Melyek azok a területek, ahol már megjelent vagy hamarosan megjelenik az AI? Lehet-e a mesterséges intelligencia etikus, lehet-e etikusságra tanítani? Milyen szerepe kell, hogy legyen a szabályozásnak és az önszabályozásnak ezen a területen?

A mesterséges intelligencia és a reklámozás közös kapcsolódási pontjainak bemutatására szervezett workshopot a DIMSZ Adatvezérelt Marketing Szövetség, valamint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)
Ezekre a kérdésekre adtak választ a meghívott szakemberek, akik komoly gyakorlati múlttal rendelkeznek akár az AI alkalmazási, de akár szabályozási területén is. Az esemény felvezetőjeként Soós Edina az NMHH kutatási munkatársa foglalta össze a közelmúltban a DIMSZ-szel közösen készített adatvédelemmel kapcsolatos fogyasztói kutatás legfontosabb tanulságait. Szertics Gergely a PHI Institue, valamint Szepes Zsolt a Business.Crane képviselője a marketing szakma kihívásait és az AI gyakorlati alkalmazási területeit mutatták be, a szabályozási háttérről és compliance szempontjairól pedig dr. Domonkos Márton a CMS Jogi Iroda képviselője és dr. Firniksz Judit a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kutató Központjának kutatója beszéltek előadásaikban. Az AI gyakorlati alkalmazásairól mutattak be esettanulmányt előadóink Vadász Illés (Google), Brenkus Krisztián (Szerencsejáték Zrt) és Mondovics Péter (Mastercard) részéről.
Nem az a kérdés ma már, hogy a mesterséges intelligencia használata megjelenik-e a marketing kommunikáció területén, hanem az, hogy milyen gyorsan ahogy Szertics Gergely is rámutatott az előadásában, illetve az is, hogy annak etikus alkalmazására mennyire készült fel a szakma. A legfontosabb kérdés most a megfelelő szabályozás és önszabályozási keretrendszer megalkotása lesz, amely iránymutatást ad majd a reklámkészítésben részt vevő szakemberek számára
– nyilatkozta dr. Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója.
Az adatvezérelt eszközparkban évek óta jelen vannak a mesterséges intelligencia alapú megoldások. A különböző elemzések, predikciók, szegmensképzések, ajánlómotorok, automatizációs megoldások már a kezdetek óta igyekeztek beépíteni az MI képességeit, ezek mára már szinte elképzelhetetlenek az AI nélkül. A kreatív szakterületekre való megérkezés pedig egy újabb fejezet ebben a történetben. Míg a korábbi szakaszban a képességek kiteljesedése jelent meg lehetőségként, most az emberi feladatok egy részének helyettesítése is feltűnik a horizonton. Lehetőségünk, de egyúttal felelősségünk is, hogy jó irányba tereljük ezt a folyamatot
– fogalmazott Huszics György, a DIMSZ elnöke.
Az adatvezérelt területen dolgozó döntéshozóknak elengedhetetlen, hogy lássák és megismerjék a mesterséges intelligencia használatában rejlő lehetőségeket, ugyanakkor tisztában legyenek a vele járó kockázatokkal is. Hiszünk abban, hogy ez a tudáscsere hozzájárulhat a magyar reklám ökoszisztéma átláthatóbb, hatékonyabb és fenntarthatóbb működéséhez – fűzte hozzá Somogyi Endre, a DIMSZ főtitkára.
Az ÖRT számára az AI már most is kiváló eszközt jelent, hiszen ennek segítségével tudjuk a monitoring tevékenységünk során a digitális reklámokat összegyűjteni és elemezni függetlenül attól, hogy azok például időben csak korlátozottan jelennek meg. A hihetetlen mennyiségű reklám összegyűjtésére és előszűrésére az AI hatékony munkaeszköznek bizonyul, de a részletes vizsgálathoz továbbra is szükség van az emberi erőforrásra, a speciális szaktudásra. A marketingesek mesterséges intelligenciával kapcsolatos szaktudása a jövőben kiemelten fontos lesz, ezért is tartottuk fontosnak, hogy a DIMSZ-vel közösen szervezzünk e téma köré esemény. A sikert mi sem bizonyítja jobban, hogy a kiváló előadók azonnal elfogadták a felkérésünket és közel 60 fő elégedetten távozott az eseményről
– hangsúlyozta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.
Kapcsolódó cikkeink
Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >