Milliárdokat költenek a csehek évente kedvenc háziállataikra
Milliárdokat költenek évente a csehek kedvenc háziállataikra, elsősorban a kutyákra és a macskákra.
A kutyusok, a cicák és más családi kedvencek táplálékára, kozmetikájára, állatorvosi ellátására, esetleg a speciális állathotelek igénybevételére kiadott összeg, kiegészítve az állatok beszerzési árával, évente mintegy 12,6 milliárd koronára rúg (146,16 milliárd forint) – számolta össze a Cseh Statisztikai Hivatal, amely a Statistika&My szakfolyóirat augusztusi számában közölte az adatokat.
A 12,6 milliárd korona nagyjából akkora összeg, mint amelyet a csehek évente autóbiztosításra költenek.
A háztartások kiadásai a családi kedvencekre évről évre emelkednek. A statisztikusok kiemelték: 2009 és 2015 között az állatorvosi kezelésekre fordított összeg 25 százalékkal emelkedett.
A legtöbb pénzt a kedvencekre a gyermektelen háztartásokban élők, köztük a nyugdíjasok költik. Esetükben a háziállatokra fordított kiadások 73 százalékkal nagyobbak, mint a gyermekes családoknál.
A statisztikai hivatal kimutatása szerint 2016 végén a csehországi háztartások 28 százaléka tartott kutyát, míg 19 százalékuk macskát. Ezekkel az adatokkal a csehek Európában a háziállatokat tartók élvonalába tartoznak.
A cseh állatorvosi kamara szerint jelenleg nincs nagy érdeklődés az állatorvosi szakma iránt, és várható, hogy öt-tíz éven belül hiány lép fel ezen a területen. Régiónként jelenleg 10 ezer lakosra átlag 2-5 állatorvos esik, és ez a szám csökkenő tendenciát mutat. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás népszerűsége Csehországban
Csehországban folyamatosan csökken azok száma, akik rendszeresen sört fogyasztanak –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >