Milliárdokat költenek a csehek évente kedvenc háziállataikra
Milliárdokat költenek évente a csehek kedvenc háziállataikra, elsősorban a kutyákra és a macskákra.
A kutyusok, a cicák és más családi kedvencek táplálékára, kozmetikájára, állatorvosi ellátására, esetleg a speciális állathotelek igénybevételére kiadott összeg, kiegészítve az állatok beszerzési árával, évente mintegy 12,6 milliárd koronára rúg (146,16 milliárd forint) – számolta össze a Cseh Statisztikai Hivatal, amely a Statistika&My szakfolyóirat augusztusi számában közölte az adatokat.
A 12,6 milliárd korona nagyjából akkora összeg, mint amelyet a csehek évente autóbiztosításra költenek.
A háztartások kiadásai a családi kedvencekre évről évre emelkednek. A statisztikusok kiemelték: 2009 és 2015 között az állatorvosi kezelésekre fordított összeg 25 százalékkal emelkedett.
A legtöbb pénzt a kedvencekre a gyermektelen háztartásokban élők, köztük a nyugdíjasok költik. Esetükben a háziállatokra fordított kiadások 73 százalékkal nagyobbak, mint a gyermekes családoknál.
A statisztikai hivatal kimutatása szerint 2016 végén a csehországi háztartások 28 százaléka tartott kutyát, míg 19 százalékuk macskát. Ezekkel az adatokkal a csehek Európában a háziállatokat tartók élvonalába tartoznak.
A cseh állatorvosi kamara szerint jelenleg nincs nagy érdeklődés az állatorvosi szakma iránt, és várható, hogy öt-tíz éven belül hiány lép fel ezen a területen. Régiónként jelenleg 10 ezer lakosra átlag 2-5 állatorvos esik, és ez a szám csökkenő tendenciát mutat. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >