Miért érdemes online rendelni bort?
Mi magyarok az online tér világában talán kevésbé mozgunk otthonosan: míg külföldön rengetegen rendelik online már a bort is, mi továbbra is a szupermarketeket és a borászatokat tekintjük elsődleges vásárlási helyszínnek. Pedig nem mindenki lakik Budapesten, nem mindenkinek van autója, és nem mindenki tűri jól a tömeget vagy a cipekedést. Ráadásul online nemcsak egyszerűbb a bornak utána olvasni vásárlás előtt, de rendelésünk mellé számos ajándékot és kedvezményt is kaphatunk.
A Nagy Bor Teszt, hazánk legnagyobb boros kutatásának tavalyi eredményeiből kiderült, hogy továbbra is leginkább szuper‐ és hipermarketben vásárolunk (34%), amit a borászat, pincészet (21%), illetve a diszkont (18%) követ. Negyedik helyen a borszaküzletek jönnek (12%), az internet aránya pedig továbbra is alacsony (1%). A válaszadók mindössze 1%‐a vásárol gyakran interneten bort, 9%‐nál előfordult már, a fele ki sem próbálná.
De vajon mitől félünk, ami miatt ki sem próbáljuk?
Míg egy általános élelmiszerüzletben kizárólag a saját tapasztalatainkra, emlékeinkre hagyatkozhatunk – esetleg a látványos, feltűnő címkékre –, egy borszaküzletben jó esetben már az eladó is segítségünkre lehet. Ők legtöbbször valóban felkészültek, és személyre szabva is tudnak nekünk bort ajánlani, persze csak a saját készletükből.
Tudta? A Nagy Bor Teszt válaszaiból az is kiderült, hogy az otthoni borfogyasztás aránya 50% feletti, amit a vendégség követ (20%), megelőzve a szórakozóhelyen, étteremben történő fogyasztást (14%). Ha pedig elsősorban otthon borozunk, akkor miért ne rendelnénk otthonra a bort?
Az online (bor)vásárlásnál kevés kényelmesebb dolog létezik manapság, további nagy előnye, hogy komoly kutatást végezhetünk a beszerzés előtt: tájékozódhatunk a borászatról, az évjáratról és a kóstolási jegyzetekből is. Így konkrét tervvel állhatunk neki a bor kiválasztásának, a saját szempontjaink alapján.
Ha rászánjuk magunkat az online borvásárlásra, azaz a lehető legszélesebb borlistából történő merítésre, akkor érdemes alaposan felkészülni. Már csak azért is, mert az említett kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók jelentős része (27%) hetente többször fogyaszt bort, 20% hetente egyszer, 7% naponta. Vagyis több mint 50% legalább heti rendszerességgel iszik bort. De ki akarna minden héten megszakadni a borcipelésben?
Az alábbiakban megpróbáltuk összeszedni, miért éri meg a netről rendelni bort ahelyett, hogy belevetné magát az ember egy szupermarket forgatagába:
1. nem kell hozzá kocsi
2. nincs nyitvatartási idő
3. nem kell senki tukmálásának vagy dilettantizmusának kitenni magunkat, saját szempontjaink alapján dönthetünk
4. nem kell cipekedni
5. nem kell tömegbe menni
És hogy mire érdemes figyelni, ha online rendelünk bort? Ezekre:
1. mindig ellenőrizzük (akár kétszer is) a pontos árakat, határidőket és szállítási feltételeket
2. végezzünk alapos kutatómunkát, mások mit írnak a borról, borászatról
3. vegyük tudomásul, hogy nem tudjuk megkóstolni a bort vásárlás előtt
4. egy-egy webshop hírlevél-listájára feliratkozva mindig kapunk értesítést az újdonságokról, akciókról
5. ne vállaljunk be olyan kötelezettségeket, amiket nem akarunk
6. en primeur (azaz előrendelős) borokat csakis jól ismert márkáktól rendeljünk!
Végül pedig… Nincs is annál kellemesebb módja egy-egy boros webshop tesztelésének, mint az első rendelt bort kibontani, megkóstolni, és ha ízlik, akkor úgy tűnik, minden rendben!
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >