Miért érdemes online rendelni bort?
Mi magyarok az online tér világában talán kevésbé mozgunk otthonosan: míg külföldön rengetegen rendelik online már a bort is, mi továbbra is a szupermarketeket és a borászatokat tekintjük elsődleges vásárlási helyszínnek. Pedig nem mindenki lakik Budapesten, nem mindenkinek van autója, és nem mindenki tűri jól a tömeget vagy a cipekedést. Ráadásul online nemcsak egyszerűbb a bornak utána olvasni vásárlás előtt, de rendelésünk mellé számos ajándékot és kedvezményt is kaphatunk.
A Nagy Bor Teszt, hazánk legnagyobb boros kutatásának tavalyi eredményeiből kiderült, hogy továbbra is leginkább szuper‐ és hipermarketben vásárolunk (34%), amit a borászat, pincészet (21%), illetve a diszkont (18%) követ. Negyedik helyen a borszaküzletek jönnek (12%), az internet aránya pedig továbbra is alacsony (1%). A válaszadók mindössze 1%‐a vásárol gyakran interneten bort, 9%‐nál előfordult már, a fele ki sem próbálná.
De vajon mitől félünk, ami miatt ki sem próbáljuk?
Míg egy általános élelmiszerüzletben kizárólag a saját tapasztalatainkra, emlékeinkre hagyatkozhatunk – esetleg a látványos, feltűnő címkékre –, egy borszaküzletben jó esetben már az eladó is segítségünkre lehet. Ők legtöbbször valóban felkészültek, és személyre szabva is tudnak nekünk bort ajánlani, persze csak a saját készletükből.
Tudta? A Nagy Bor Teszt válaszaiból az is kiderült, hogy az otthoni borfogyasztás aránya 50% feletti, amit a vendégség követ (20%), megelőzve a szórakozóhelyen, étteremben történő fogyasztást (14%). Ha pedig elsősorban otthon borozunk, akkor miért ne rendelnénk otthonra a bort?
Az online (bor)vásárlásnál kevés kényelmesebb dolog létezik manapság, további nagy előnye, hogy komoly kutatást végezhetünk a beszerzés előtt: tájékozódhatunk a borászatról, az évjáratról és a kóstolási jegyzetekből is. Így konkrét tervvel állhatunk neki a bor kiválasztásának, a saját szempontjaink alapján.
Ha rászánjuk magunkat az online borvásárlásra, azaz a lehető legszélesebb borlistából történő merítésre, akkor érdemes alaposan felkészülni. Már csak azért is, mert az említett kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók jelentős része (27%) hetente többször fogyaszt bort, 20% hetente egyszer, 7% naponta. Vagyis több mint 50% legalább heti rendszerességgel iszik bort. De ki akarna minden héten megszakadni a borcipelésben?
Az alábbiakban megpróbáltuk összeszedni, miért éri meg a netről rendelni bort ahelyett, hogy belevetné magát az ember egy szupermarket forgatagába:
1. nem kell hozzá kocsi
2. nincs nyitvatartási idő
3. nem kell senki tukmálásának vagy dilettantizmusának kitenni magunkat, saját szempontjaink alapján dönthetünk
4. nem kell cipekedni
5. nem kell tömegbe menni
És hogy mire érdemes figyelni, ha online rendelünk bort? Ezekre:
1. mindig ellenőrizzük (akár kétszer is) a pontos árakat, határidőket és szállítási feltételeket
2. végezzünk alapos kutatómunkát, mások mit írnak a borról, borászatról
3. vegyük tudomásul, hogy nem tudjuk megkóstolni a bort vásárlás előtt
4. egy-egy webshop hírlevél-listájára feliratkozva mindig kapunk értesítést az újdonságokról, akciókról
5. ne vállaljunk be olyan kötelezettségeket, amiket nem akarunk
6. en primeur (azaz előrendelős) borokat csakis jól ismert márkáktól rendeljünk!
Végül pedig… Nincs is annál kellemesebb módja egy-egy boros webshop tesztelésének, mint az első rendelt bort kibontani, megkóstolni, és ha ízlik, akkor úgy tűnik, minden rendben!
Kapcsolódó cikkeink
Csütörtökön kezdődik a 13. Avasi Borangolás Miskolcon
Idén is megrendezik az Avasi Borangolást Miskolcon, ahol a belváros…
Tovább olvasom >Jövőálló bor a Balaton-felvidékről
A klímaváltozás és a növényvédelmi szigorítások közepette egyre több szőlészet…
Tovább olvasom >Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 0,4 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal mérséklődött
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,4…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >