Mi van a Starbucks 100 milliós akvizíciója mögött?
A pénzügyi szakemberek kimondottan jó üzleti lépésnek értékeli a Starbucks egyik legújabb „beszerzési” tervét: 100 millió dollárért felvásárolják az 1999-ben alapított San Franciscó-i Bay Bread sütödét és a hozzá tartozó 19 üzletből álló La Boulange kávézóláncot. A lehetséges okokat könnyebben megértjük, ha tudjuk, hogy a láncot alapító, francia tulajdonost, Pascal Rigot alelnökként alkalmazzák. Az óriáscég az akvizícióval fejleszti üzleteinek élelmiszerválasztékát (mint tudott, az USA-ban működő Starbucks-ok vendégeinek mindössze harmada fogyasztott korábban ételt), egységeiben megjelennek a francia édességek és sütőipari termékek.
Éves forgalmunknak közel 20 százalékát teszi ki az ételforgalom, ez körülbelül 1,5 milliárd dollár – értékel Howard Schultz elnök-vezérigazgató, a nagy mágus,
aki 2008-ban visszatért a mamutcég élére –, most lehetőségünk nyílik ennek komoly növelésére.
Egyes szakemberek szerint a Starbucks ezzel a vásárlással, valamint a cég korábbi fejlesztései miatt kiengedi fókuszából tevékenységének legfontosabb elemét, a kávét, de a piaci elemzők nagyobb hányada Schultz újabb remek húzásának értékeli a vásárlást. Érdekes dilemmának tartják, üzletei profiljának bővítésével a Starbucks a McDonald’s-től hódít-e el piacot, vagy az ugyancsak gyorsan fejlődő, és a maga közel másfélezer üzletével és 3,3 milliárdos forgalmával a világ 20 legnagyobb lánca közé tartozó, a sütöde-kávézó kategóriában piacvezető Panera Bread-től.
Schultz állítja, ezzel mindenki által elérhetővé teszik a francia pékek művészi termékeit, ahogy korábban az olasz eszpresszó románcát vitték el Amerika minden utcasarkára. „Az alaptevékenységünkhöz illő területbe fektetünk be, és 40 év múlva majd azt is elmondhatjuk magunkról: pékek is vagyunk.”
A Starbucks tervei szerint a Bay Bread továbbra is beszállítója marad éttermeknek, szállodáknak, speciális élelmiszer-üzleteknek, és fejleszteni is fogják e területet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >