Mi van a borodban? Bortudatossági kampányt indított a Terra Hungarica
Mi van a borodban? címmel bortudatossági kampányt indított az interneten a Terra Hungarica mozgalom, amely pénteken Budapesten kóstolót is szervez a természethű borokkal ismerkedni kívánók számára.
A fogyasztók többsége természetes italként tekint a borra, mintha az csupán szőlőből készülne, pedig a bor is áldozatául esett az uniformizáló tömegtermelés vívmányainak, készítéséhez sokan tucatnyi vegyszert és szintetikus adalékanyagokat használnak – emlékeztet az MTI-hez eljuttatott közleményében a 32 természethű Kárpát-medencei borászatot tömörítő Terra Hungarica.
Míg a legtöbb élelmiszeren fel kell tüntetni, hogy mit tartalmaz és hogyan készült, addig a bor esetében a címkén csupán a kén használatáról kötelező nyilatkozni, holott a jelenleg hatályos szabályozás több tucatnyi borászati kezelés és segédanyag alkalmazását teszi lehetővé. Napjainkban egy átlagos borászat rutinszerűen használ gyom- és rovarirtókat, felszívódó permetszereket a szőlőben, és nem elhanyagolható mértékben avatkozik be az erjedés természetes folyamatába.
A Terra Hungarica a www.mivanaborodban.hu honlappal elindított ismeretterjesztő kampányával arra kívánja ösztönzi a borfogyasztókat, hogy ismerjék meg azt, amit isznak és tudatosan válasszanak, törekedve a minél kevesebb beavatkozással készült borok fogyasztására – közölték.
A mozgalom tagjaival és autentikus boraikkal legközelebb május 23-án a Gerbeaud Házban megrendezendő, 11 című rendhagyó borkóstolón, illetve a május 30-án kezdődő Gourmet Fesztiválon találkozhatnak az érdeklődők.
A pénteki kóstolóról a www.terrahungarica.hu oldalon található bővebb információ. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >