Mi van a borodban? Bortudatossági kampányt indított a Terra Hungarica
Mi van a borodban? címmel bortudatossági kampányt indított az interneten a Terra Hungarica mozgalom, amely pénteken Budapesten kóstolót is szervez a természethű borokkal ismerkedni kívánók számára.
A fogyasztók többsége természetes italként tekint a borra, mintha az csupán szőlőből készülne, pedig a bor is áldozatául esett az uniformizáló tömegtermelés vívmányainak, készítéséhez sokan tucatnyi vegyszert és szintetikus adalékanyagokat használnak – emlékeztet az MTI-hez eljuttatott közleményében a 32 természethű Kárpát-medencei borászatot tömörítő Terra Hungarica.
Míg a legtöbb élelmiszeren fel kell tüntetni, hogy mit tartalmaz és hogyan készült, addig a bor esetében a címkén csupán a kén használatáról kötelező nyilatkozni, holott a jelenleg hatályos szabályozás több tucatnyi borászati kezelés és segédanyag alkalmazását teszi lehetővé. Napjainkban egy átlagos borászat rutinszerűen használ gyom- és rovarirtókat, felszívódó permetszereket a szőlőben, és nem elhanyagolható mértékben avatkozik be az erjedés természetes folyamatába.
A Terra Hungarica a www.mivanaborodban.hu honlappal elindított ismeretterjesztő kampányával arra kívánja ösztönzi a borfogyasztókat, hogy ismerjék meg azt, amit isznak és tudatosan válasszanak, törekedve a minél kevesebb beavatkozással készült borok fogyasztására – közölték.
A mozgalom tagjaival és autentikus boraikkal legközelebb május 23-án a Gerbeaud Házban megrendezendő, 11 című rendhagyó borkóstolón, illetve a május 30-án kezdődő Gourmet Fesztiválon találkozhatnak az érdeklődők.
A pénteki kóstolóról a www.terrahungarica.hu oldalon található bővebb információ. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >