Mi van a borodban? Bortudatossági kampányt indított a Terra Hungarica

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 21. 11:52

Mi van a borodban? címmel bortudatossági kampányt indított az interneten a Terra Hungarica mozgalom, amely pénteken Budapesten kóstolót is szervez a természethű borokkal ismerkedni kívánók számára.

bor-ok

A fogyasztók többsége természetes italként tekint a borra, mintha az csupán szőlőből készülne, pedig a bor is áldozatául esett az uniformizáló tömegtermelés vívmányainak, készítéséhez sokan tucatnyi vegyszert és szintetikus adalékanyagokat használnak – emlékeztet az MTI-hez eljuttatott közleményében a 32 természethű Kárpát-medencei borászatot tömörítő Terra Hungarica.

Míg a legtöbb élelmiszeren fel kell tüntetni, hogy mit tartalmaz és hogyan készült, addig a bor esetében a címkén csupán a kén használatáról kötelező nyilatkozni, holott a jelenleg hatályos szabályozás több tucatnyi borászati kezelés és segédanyag alkalmazását teszi lehetővé. Napjainkban egy átlagos borászat rutinszerűen használ gyom- és rovarirtókat, felszívódó permetszereket a szőlőben, és nem elhanyagolható mértékben avatkozik be az erjedés természetes folyamatába.

A Terra Hungarica a www.mivanaborodban.hu honlappal elindított ismeretterjesztő kampányával arra kívánja ösztönzi a borfogyasztókat, hogy ismerjék meg azt, amit isznak és tudatosan válasszanak, törekedve a minél kevesebb beavatkozással készült borok fogyasztására – közölték.

A mozgalom tagjaival és autentikus boraikkal legközelebb május 23-án a Gerbeaud Házban megrendezendő, 11 című rendhagyó borkóstolón, illetve a május 30-án kezdődő Gourmet Fesztiválon találkozhatnak az érdeklődők.

A pénteki kóstolóról a www.terrahungarica.hu oldalon található bővebb információ. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink