Mi történik a felesleges ajándékokkal?

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 09. 11:40

A karácsony előtti időszakban mindenki a tökéletes ajándékot próbálja megtalálni szeretteinek, a statisztikák szerint azonban a magyar vásárlók 38%-a egy, vagy két alkalommal rendelt már olyan terméket, amely nem felelt meg elvárásainak. A PayPal Refunded Returns szolgáltatásának köszönhetően, a PayPallel fizetett termékeket egyszerűen visszaküldhetjük a kereskedőnek, és a PayPal visszatéríti a szállítás árát.

karacsony-ajandek

Tízből kilenc európainak pozitív a ünnepi időszakhoz való hozzáállása, 85% izgatottnak írja le magát, és a legtöbben egyetértenek azzal, az állítással, hogy szeretnek ajándékokat vásárolni. Ennek megfelelően a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos várakozások nagyon magasak. Miközben mindenki eredeti és egyedi ajándékot próbál találni, nagy a veszélye, hogy a választott termék végül nem felel meg a megajándékozott elképzeléseinek.

Eladni, jótékony célra felajánlani, vagy kidobni?

A modern technológia segítségével ma már könnyedén megkímélhetjük magunkat az offline vásárlással járó kényelmetlenségektől. Az online vásárlás sokkal gyorsabb és egyszerűbb, továbbá akár segítséget is adhat az ideális ajándék kiválasztásában. Egy pillantás a leggyakrabban vásárolt, vagy a legnépszerűbb termékekre, és máris a virtuális bevásárló kosárba helyezhetjük a megfelelő tárgyat. Mindazonáltal, sokszor hasonlóan nehéz eltalálni, hogy miről álmodnak családtagjaink, vagy barátaink, mintha a lottószámokat akarnánk megtippelni. Amennyiben mégsem sikerült a megfelelő ajándékot választanunk, gyakran felmerül a kérdés: mit tegyünk azokkal az ajándékokkal, amelyek valamiért szükségtelenné válnak?

A PayPal kutatása szerint a legnépszerűbb megoldás a felesleges ajándék online értékesítése (25%), ami nem csak az eladó számára remek megoldás, de jól jöhet azoknak is, akik a január folyamán igyekeznek megtaláni a legkedvezőbb ajánlatokat. Léteznek más megoldások is, mint az adott termék személyes elvárások szerint történő testreszabása (22%), a továbbajándékozás (13%), vagy a kidobás (11%).

Az aukciós oldalakon történő újraértékesítésen, vagy a valamilyen hasznos dologra történő elcserélés mellett, a legjobb módja, hogy ne menjen kárba a haszontalan meglepetés, hogy felajánljuk jótékony célra. Az olyan karácsonyi ajándékokat, mint a játékok, odaadományozhatjuk kórházaknak, árvaházaknak. A könyveket iskolák, könyvtárak számára ajánlhatjuk fel, míg a ruhaneműk a hajléktalan szállókon jelenthetnek nagy segítséget. Mindezek mellett az olyan weboldalakon, mint az eBay, vagy a Gumtree lehetőség van arra is, hogy a meghirdetett termék ára értékesítéskor automatikusan a felhasználó által meghatározott jótékonysági szervezet számlájára kerüljön.

Mindent egybevetve a legegyszerűbb megoldást mégis az kínálná, ha egész egyszerűen visszaküldhetnénk az árut az üzletnek, ahonnan vásároltuk. Ennek ellenére a magyarok 36%-a nem küldi vissza azokat a termékeket, amelyekkel elégedetlenek, elsősorban a visszaküldés költsége miatt (19%), a visszaküldéshez kapcsolódó eljárás bonyolultsága miatt (25%), vagy mert túl sok időt vesz igényben (6%).

A karácsonyi vásárlásoknak kedvező új szolgáltatások

Az egyik legjobb megoldás a szükségtelen ajándékok problémájára a PayPal nemrég bevezetett Refunded Returns szolgáltatása. A PayPal most még kényelmesebb és biztonságosabb vásárlási élményt biztosít felhasználói számára, mert azoknak, akik PayPallel fizetnek egy termékért, a visszaszállítás teljes költségét megtéríti a vállalat, függetlenül a visszaküldés okától, vagy az értékesítő kereskedés helyétől. Az új szolgáltatás által a PayPal kiterjeszti a vásárlók védelmét a vásárlásától egészen a visszaszállításig.

„A karácsony tökéletes alkalom, hogy megtapasztaljuk, hogy milyen gyors és biztonságos lehet a vásárlás PayPallel. Nem csak a legjobb ajándékot, és a legjobb árat találhatjuk meg a világ kereskedőinek termékei között, de ha bármi miatt az ajándék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a PayPal felhasználók számíthatnak a teljes vásárlói támogatásra, és a szállítás árának visszatérítésére” – mondta el Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetője.

Akik egy terméket megrendeltek és PayPallel fizettek, indoklás nélkül visszaküldhetik a terméket, és számukra visszatérítik a szállítás költéségét 9300 Ft-ig. Az egyetlen dolog, amire szükség van a postaköltség számlája.

A visszatérítés igényléséhez mindössze három egyszerű lépést szükséges megtenni:

Letölteni az űrlapot és kitölteni
Mellékelni a vásárlásról kapott számlát és a postai feladószelvényt
Elküldeni ezt a csomagot a PayPal-nak

Az új funkciónak köszönhetően miután ezekkel végeztünk, a visszatérített összeg 10 napon belül megjelenik a PayPal számlánkon.

Kapcsolódó cikkeink