Mi, magyarok is inkább törtetők vagyunk?
Igaz-e ránk, magyarokra, ami a globális lakosság egynegyedére, hogy minket is a jólét, a státus, a hatalom, az ambíció és az önérdek mozgat leginkább? A GfK 25 országra kiterjedő, Roper Reports® Worldwide felméréséből kiderül: az elmúlt néhány év alatt enyhén nőtt a Törtető és az Önirányító csoportok súlya a világban. Mindez alátámasztja feltételezésünket, miszerint az emberek egyre jobban törekednek az egyéni érdekeik érvényesítésére.
A hatalom és a státus elérése az egyik legfontosabb hajtóerő az ázsiai térségben. A Törtetőnek nevezett fogyasztói csoport számára alapvető az önérdek érvényesítése, a minél magasabb társadalmi státus elérése, még akár úgy is, hogy az ide vezető úton másokkal szembe kell szállni. Tipikus ez a viselkedésforma a Távol-Keleten; az utóbbi 10 évben Kínában nőtt kiugróan a Törtető csoport aránya.
Az angolszász világban ezzel szemben már nem a hatalom a legfontosabb összetartó erő. Az elmúlt évtizedekben vezető hajtóerővé vált az élvezet, és az emberek, a humánum dimenziója. Ennek eredményeként az Egyesült Királyságban a család, a baráti kötelékek, a stabil személyes kötődések váltak elsődlegessé, és a Gondoskodók szegmense a legnagyobbá. Az Egyesült Államokban a szabadság, az élet élvezete, az izgalom a legfontosabb értékek, és így ott az Élménykeresők és Önirányítók csoportja a legbővebb.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >