Mfor.hu: nemzetközi összehasonlítás a legalacsonyabb keresetekről
Magyarországon azon dolgozók aránya, akik a szegénységi küszöbnél, azaz az átlagjövedelem 50 százalékánál kevesebbért dolgoznak, 7,2 százalék volt, míg Ausztriában 7,8 százalék, Franciaországban pedig 7,3 százalékos a dolgozói szegénység – ismerteti az mfor.hu portál a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) oldalán közzétett statisztikát.
A portál keddi cikke szerint Magyarország előtt Norvégia áll 6,7 százalékos aránnyal, a visegrádi országokra szűkítve csak a cseheknél jobb a helyzet: itt 4,7 százalékos a dolgozói szegénység, míg Szlovákiában 8, Lengyelországban pedig 9,2 százalékos.
Az OECD grafikonja szerint Európai országként a legrosszabb a helyzet Görögországban, ahol a dolgozók 15,8 százaléka végzi az átlagjövedelem felénél kisebb összegért a munkáját.
Szintén meglepő lehet az USA helyezése, hiszen a 10. legmagasabb a dolgozói szegénység itt az OECD-tagállamok sorában, az amerikai dolgozóknak ugyanis 11,9 százaléka kap kevesebbet az ottani átlagbér 50 százalékánál.
Az utolsó, ebben az esetben legelőkelőbb helyen az Európai Unió legnagyobb gazdasága, Németország áll, ahol a dolgozók csupán 3 százaléka kénytelen az átlagjövedelem 50 százalékánál kevesebb összegért ellátni a munkáját. Mögötte Dánia következik 3,9 és Finnország 4,1 százalékos dolgozói szegénységgel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >Az OECD-ben lassult az élelmiszerinfláció januárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban januárban…
Tovább olvasom >Az OECD-ben az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban decemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >