Mexikó őshonos itala meghódítja a világot
A tequila az Mexikónak, ami a pezsgő Franciaországnak, a szaké Japánnak vagy a pálinka Magyarországnak. A nemes nemzeti ital azonban nem csak a közép-amerikai ország lakosait derítette jobb kedvre 2014-ben: a minőségi tequila iránt robbanásszerűen megnőtt a kereslet nemzetközi szinten, így például a Távol-Keleten is.
Évtizedeken át a tequila nem volt más, mint egy gyors korty alkohol, egy csipetnyi só és egy szelet citrom között. A koktélok és házibulik fő alkotóeleme mára azonban az olyan prémium, 100% kék agavét tartalmazó márkáknak köszönhetően, mint például az el Jimador, a kifinomultság definíciója lett. A mexikói ital exportja tavaly történelmi csúcsot ért el, átlépve az egymilliárd dolláros lélektani határt.
„Egyértelműen optimizmusra ad okot a kivitel növekedése, hiszen az elképesztő profiton túl, a kimagasló minőségű szeszesital országunk jó hírét is magában hordozza: ha az emberek értékelik a tequilát, akkor közvetve Mexikót is elismerik. Így nemzetünk őshonos itala immár nem csak a sajátunk, hanem az egész világé!” – nyilatkozta a Tequila Iparági Kamara képviselője.
A jóslatok az idei évre nézve is biztatóak. A kamara szerint a tequila export volumene további 3%-kal fog növekedni, így 2015-ben akár a 180 millió litert is elérheti, ami újabb robbanásszerű profitnövekedéssel jár majd. A globális kivitel gyarapodása javarészt a távol-keleti piac bekapcsolódásának köszönhető, így most már a kínai fogyasztók is élvezhetik a kék agavéból készült, zamatos párlatot. Szigorúan lassan kortyolva, és nem sóval, citrommal ellensúlyozva!
Az el Jimador a mértékletes alkoholfogyasztás híve.
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >