A Metró feldarabolásáról döntöttek a részvényesek
Tavaly december közepén döntött a Metro menedzsmentje, hogy feldarabolják a céget, leválasztják az elektronikai kiskereskedelemmel foglalkozó Saturnt és a Media Marktot – olvasható a portfolio.hu-n.
A tegnap megtartott közgyűlésen a jelenlévő részvényesek 99,95 százaléka amellett voksolt, hogy két vállalatra osszák fel az egyik legnagyobb európai kereskedelmi láncot, a Metrót – olvasható a portfolio.hu.n. A cél az, hogy külön cégbe kerüljön a nagykereskedelmi és a hipermarket lánc, valamint a legnagyobb európai elektronikai kiskereskedelmi lánc, de a vállalat menedzsmentje arra is számít, hogy a vállalat feldarabolásával a Metro részvények is felértékelődhetnek, a vállalat papírjai ugyanis alulértékeltek más európai kiskereskedelmi láncok részvényeihez képest. A feldarabolás mellett szól az is, hogy a két vállalat nagyobb eséllyel tud részt venni az iparági konszolidációban, akár felvásárlásokat is végrehajthatnak.
A Metro 29 országban 2000 üzlettel van jelen, az elsősorban élelmiszer-kereskedő Metrón túl az elektronikai kereskedő Media-Saturn is a csoporthoz tartozik, utóbbit a vállalat feldarabolását követően Ceconomy-ra nevezik át.
Az „új” Metro éves szinten közel 37 milliárd euró árbevételt érhet el, a másik vállalat, a Ceconomy árbevétele nagyjából 22 milliárd euró körül alakulhat. (portfolio, Spiegel)
Kapcsolódó cikkeink
A kígyó éve – Gasztronómiai várakozások
Rejtett lehetőségeket, nagy átalakulásokat, bölcs alkalmazkodást ígér a kínai asztrológia…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >Minden jó, ha a kezdete jó
Nem csak reggel, nem csak napindító étkezésként, nem csak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >