A METRO bejelentette a 2018-as áruházi bérrendezést
A METRO Kereskedelmi Kft. a 2018-as bérrendezés tartalmáról több körben egyeztetett a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével (KASZ). Az alapelvekben és irányokban egyetértésre jutottak a tárgyaló felek, a METRO a KASZ visszajelzései alapján további elemekkel egészítette ki és értékében megemelte ajánlatát, végső megegyezésre még nem került sor.
A bérrendezési programot a METRO, az összes dolgozót képviselő Központi Üzemi Tanáccsal (KÜT) együttműködve, a dolgozói igényeket és visszajelzéseket figyelembe véve, javaslataikat beépítve véglegesítette. A mai egyeztetésen az Üzemi Tanács képviselői egyhangúan támogatták a programot.
A METRO a dolgozók várakozására tekintettel, a mai napon az KÜT által támogatott bérrendezési csomagot közzétette.
A METRO, a kereskedelmi vállalatok között egyedülálló módon, minden dolgozójának az alapbér felett, éves szinten kéthavi alapbérnek megfelelő extra bért garantál, ami rugalmasan felhasználható cafeteria keretként is.
Ennek köszönhetően a METRO-ban 2018. január 1-jétől a legalacsonyabb garantált munkabér meghaladja a 211 ezer forintot, amely több mint 30 ezer forinttal magasabb a jogszabályban előírt garantált bérminimumnál.
A METRO a bérrendezési program kidolgozása során kiemelt szempontként kezelte, hogy ne csak a legalacsonyabb jövedelmi szinten lévő munkavállalók részesüljenek a 2018-as béremelésből.
A bérrendezés eredményeként az áruházi (nem vezetői szintű) dolgozók 86%-a részesül januártól 23 ezer forintot meghaladó munkabéremelésben. Az áruházi vezetői, valamint egyéb kiemelt felelősségű pozíciók esetében átlagosan 22 ezer forint egyéni teljesítménytől és bérszinttől függő béremelést alkalmaz a vállalat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >