Metro: az Éva Cukrászda lett a kedvenc magánvállalkozás
A METRO a világ 25 országában rendezte meg Own Business Day programját, melyet azért hozott létre, hogy felhívja a figyelmet a magánkézben lévő mintegy 21 millió vállalkozás jelentőségére. A program világszerte a vállalkozások vezetőit és dolgozóit ünnepelte – azokat az embereket, akik ügyfeleik irányába nagy elhivatottsággal és kitartó lelkesedéssel fordulnak. A hazai vállalkozások részére a METRO Kereskedelmi Kft. október 11-én indította el „Kedvenc Magánvállalkozásom” pályázatát, melynek során a lakosság szavazhatott a saját kedvencére. Az encsi Éva Cukrászda kapta a legtöbb szavazatot, így a bruttó 10 millió forintos kommunikációs csomagot november 8-án Ők vehették át.
Magyarországon több mint félmillió kis- és középvállalkozás létezik, kétmillió embernek adva munkát. A METRO fontosnak tartja egyrészt a hazai vállalkozások fejlődésének támogatását, másrészt termékeik népszerűsítését. A Pályázat győztese olyan lehetőséghez jut a 10 millió Ft értékű kommunikációs csomaggal, mellyel termékeit és üzeneteit még több potenciális vevőhöz tudja majd eljuttatni. A díjért minden hazai vendéglátással és kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozás indulhatott függetlenül attól, hogy a METRO partnere-e vagy sem. A pályázatra a legkülönfélébb területekről jelentkeztek, cukrászdától kezdve a bisztrókon át a kisboltig vagy az étteremig.
Nagy Erika, a METRO kommunikációs vezetője az ünnepélyes díjátadón elmondta: „A „Kedvenc Magánvállalkozásom” című Pályázattal azokra az emberekre szeretnénk felhívni a figyelmet, akikkel nap mint nap kapcsolatba kerülünk: cukrászdák, éttermek, bisztrók, borászatok, pizzériák, stb. tulajdonosaira. Olyan kezdeményezés élére állt a METRO, amely a vállalkozások vezetőit és ügyfeleiket hozza közelebb egymáshoz. Külön öröm számunkra, hogy „kvázi” születésnapi ajándékként adhatjuk át a főnyereményt, hiszen a győztes vállalkozás idén ünnepli megnyitásának 30. születésnapját. Boldog születésnapot a Nyertesnek!”
A pályázó vállalkozások mindannyian kicsiben kezdték tevékenységüket, de folyamatosan fejlődnek, új utakat, lehetőségeket keresnek – a METRO fődíjával a nyertesnek erre most jóval nagyobb lehetősége nyílik. A regisztráltak egyrészt személyes történeteikkel győzték meg szavazóikat, másrészt olyan – korábban nem vagy csak szűk rétegek által ismert – termékeket ismerhettünk meg, mint például a béka mignon, a fagyi szelet, a Malac császár vagy akár a Pirog-Da!.
Péderi László, az encsi Éva Cukrászda képviseletében a fődíj átvételekor kiemelte: „Idén ünnepeljük megnyitásunk harmincadik évfordulóját. Az elmúlt évtizedekben rengeteget dolgoztunk szüleink irányításával, hogy egy jól működő, a vendégek által kedvelt cukrászda legyünk. Ez a díj számunkra elsősorban az eddig elvégzett munkánkat igazolja, illetve azt a szeretetet, amit nap, mint nap érzünk vendégeinktől most országos szinten is megerősítve látjuk. Ez a jelentős támogatás még jobb munkára sarkall bennünket, igyekszünk a következő harminc évben is megszolgálni ezt a bizalmat. Nagy öröm számunkra, hogy a METRO pályázatának segítségével a hozzánk hasonló kisvállalkozások országos figyelemben részesülhetnek”.
Hüse István, a második helyezett Hüse Vendéglő tulajdonosa elmondta: „Idén 18 éve alapítottam a vállalkozásomat, azóta a METRO vásárlója vagyok. Nagyon örülök, hogy a METRO a kisvállalkozásokra is felhívja a figyelmet egy ilyen hasznos kezdeményezéssel.”
A METRO harmadik „Kedvenc Magánvállalkozója” a Sárréti Chilifarm lett, amely 2012-ben családi vállalkozásként indult. Bogár Márk, tulajdonos innovatív szemléletét tükrözi, hogy szívesen indul különböző pályázatokon. Ez a vállalkozó szellem hozta meg a sikert családi vállalkozásának a METRO pályázatán is.
„Legfőbb célunk, hogy a csili paprikát és annak felhasználási lehetőségeit minél szélesebb körben megismertessük a vásárlókkal. A Sárréti Chilifarm a márka erősítése, színesítése érdekében szívesen alkalmazunk új marketingeszközöket, megjelenési formákat.”
A Metro Kereskedelmi Kft.
A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, elsőként lépett be a nemzetközi kereskedelmi vállalatok közül a magyar piacra, immár 13 áruházzal áll profi vevői szolgálatára az ország számos pontján teljes körű megoldásokat kínálva a kereskedelmi és gasztronómia tevékenységekhez. Anyacége, a METRO Cash & Carry International a német központú METRO CSOPORT egyik értékesítési divíziója, amely a világ egyik vezető kereskedelmi cégcsoportja, 25 országban van jelen, összesen 750 önkiszolgáló nagykereskedelmi áruházzal. Világszerte 110.000 alkalmazottja hozzájárulásának köszönhetően a 2014/2015-ös pénzügyi üzleti évben 30 milliárd eurónyi bevételt termelt. A METRO CSOPORT világszinten több mint 2000 üzletet üzemeltet 29 országban, és 220.000-nél is több alkalmazottja van. A 2014/15-ös pénzügyi üzleti évben árbevétele elérte az 59 milliárd eurót. A METRO CSOPORT sikereit a saját piaci szegmensükben önállóan is remekül helytálló értékesítési láncainak köszönheti. A METRO/Makro Cash & Carry mellett a csoport tagja, a Media Markt és a Saturn – Európa első számú elektronikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi áruházlánca – és a Real hipermarketek.
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újból 2021-es árszint: jelentősen mérsékli az ALDI a legkeresettebb termékei árát
Az ALDI Magyarország ismét tartósan csökkenti számos termék árát. A…
Tovább olvasom >Hiánypótló egészségügyi innovációk megvalósítása kapott zöld utat
Először adták át a BioTechUSA az Egészségért Díjakat november 22-én…
Tovább olvasom >Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith
Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon…
Tovább olvasom >