Mesterséges intelligenciával növeli nyereségét a Kifli.hu anyacége
A mesterséges intelligencia (AI) nem csak a jövő, hanem egy olyan jelen, ami gyökeresen átalakítja az iparágakat. A Rohlik Group, amelyhez a magyar vásárlók által jól ismert Kifli.hu is tartozik, már most valós eredményeket mutat fel az AI-alapú innovációknak köszönhetően: Magyarországon és Csehországban nyereségesen működik, Németországban pedig ígéretes növekedést produkál.
A mesterséges intelligencia (AI) segítségével növeli a hatékonyságot, gyorsítja a kiszállítást és alakítja át a teljes ellátási láncot, vezeti be az automatizált raktárműködést a hazai online szupermarket, a Kifli.hu anyavállalata, a cseh Rohlik Group. A vállalat magyarországi és csehországi cége már nyereségesen működik az AI-integrációval pedig még erőteljesebb növekedést céloz. A cég úgy számol, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazó innovációkkal az üzleti hatékonyság egy éven belül megduplázódhat. A Kifli.hu hazai raktárában jelenleg is használnak AI-alapú rendszereket a kiszállítás optimalizálására, illetve a vásárlói szokások elemzésére.
A Rohlik jelenleg egy több mint 50 fős, nemzetközi technológiai csapat összeállításán dolgozik. A szakemberek eredményeikkel nemcsak a csoport, hanem az egész online FMCF-piac jövőjét formálhatják majd.
„Az automatizáció eddig is kulcsszerepet játszott a folyamatok optimalizálásában – az elmúlt években több tíz százalékkal javította a hatékonyságot. De itt nem csupán az automatizálásról van szó, hanem az AI és az emberi szakértelem intelligens kombinációjáról. Ennek köszönhetően munkatársaink az innovációra és a stratégiai döntésekre összpontosíthatnak, amelyek valóban előremozdítják a vállalatot”
– mondta Tomáš Čupr, a Rohlik Group alapítója és vezérigazgatója.
A cégcsoport célja, hogy élen járjon a kiskereskedelem digitalizációjában, és az AI segítségével hatékonyabb, gyorsabb, személyre szabottabb szolgáltatást nyújtson. A vállalat egy új döntéshozatali modellt is bevezet, amelyben az adatvezérelt előrejelzések, valós idejű visszajelzések és algoritmusok váltják fel a hagyományos eljárásokat.
„A Rohlik lezz az a vállalat, amely teljes mértékben kihasználja az AI lehetőségeit, új szintre emeli a kiskereskedelmet. Azon piaci szereplő, amely nem alkalmazkodik, nem fog tudni versenyezni. Az élelmiszer-kiskereskedelemben az árrés alacsony, ezért, aki előnyt szerez a költség és a gyorsaság területén, az komoly sikerekre számíthat”
– tette hozzá Tomáš Čupr.
A technológiai fejlődés felgyorsítja a terjeszkedést más európai országokban is, ahol a Rohlik még gyorsabb és pontosabb kiszállítást kínál majd.
„Az újabb európai városokba való terjeszkedés nem csak növekedési kérdés, technológiai felkészültség is kell hozzá. Az innovációknak köszönhetően a kiszállítási sebesség mellett az egész logisztikai infrastruktúrát jelentősen felgyorsíthatjuk” – egészítette ki David Pavlík, a Rohlik Group technológiai igazgatója (CTO).
Kapcsolódó cikkeink
Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >