Mesterséges intelligenciával növeli nyereségét a Kifli.hu anyacége
A mesterséges intelligencia (AI) nem csak a jövő, hanem egy olyan jelen, ami gyökeresen átalakítja az iparágakat. A Rohlik Group, amelyhez a magyar vásárlók által jól ismert Kifli.hu is tartozik, már most valós eredményeket mutat fel az AI-alapú innovációknak köszönhetően: Magyarországon és Csehországban nyereségesen működik, Németországban pedig ígéretes növekedést produkál.
A mesterséges intelligencia (AI) segítségével növeli a hatékonyságot, gyorsítja a kiszállítást és alakítja át a teljes ellátási láncot, vezeti be az automatizált raktárműködést a hazai online szupermarket, a Kifli.hu anyavállalata, a cseh Rohlik Group. A vállalat magyarországi és csehországi cége már nyereségesen működik az AI-integrációval pedig még erőteljesebb növekedést céloz. A cég úgy számol, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazó innovációkkal az üzleti hatékonyság egy éven belül megduplázódhat. A Kifli.hu hazai raktárában jelenleg is használnak AI-alapú rendszereket a kiszállítás optimalizálására, illetve a vásárlói szokások elemzésére.
A Rohlik jelenleg egy több mint 50 fős, nemzetközi technológiai csapat összeállításán dolgozik. A szakemberek eredményeikkel nemcsak a csoport, hanem az egész online FMCF-piac jövőjét formálhatják majd.
„Az automatizáció eddig is kulcsszerepet játszott a folyamatok optimalizálásában – az elmúlt években több tíz százalékkal javította a hatékonyságot. De itt nem csupán az automatizálásról van szó, hanem az AI és az emberi szakértelem intelligens kombinációjáról. Ennek köszönhetően munkatársaink az innovációra és a stratégiai döntésekre összpontosíthatnak, amelyek valóban előremozdítják a vállalatot”
– mondta Tomáš Čupr, a Rohlik Group alapítója és vezérigazgatója.
A cégcsoport célja, hogy élen járjon a kiskereskedelem digitalizációjában, és az AI segítségével hatékonyabb, gyorsabb, személyre szabottabb szolgáltatást nyújtson. A vállalat egy új döntéshozatali modellt is bevezet, amelyben az adatvezérelt előrejelzések, valós idejű visszajelzések és algoritmusok váltják fel a hagyományos eljárásokat.
„A Rohlik lezz az a vállalat, amely teljes mértékben kihasználja az AI lehetőségeit, új szintre emeli a kiskereskedelmet. Azon piaci szereplő, amely nem alkalmazkodik, nem fog tudni versenyezni. Az élelmiszer-kiskereskedelemben az árrés alacsony, ezért, aki előnyt szerez a költség és a gyorsaság területén, az komoly sikerekre számíthat”
– tette hozzá Tomáš Čupr.
A technológiai fejlődés felgyorsítja a terjeszkedést más európai országokban is, ahol a Rohlik még gyorsabb és pontosabb kiszállítást kínál majd.
„Az újabb európai városokba való terjeszkedés nem csak növekedési kérdés, technológiai felkészültség is kell hozzá. Az innovációknak köszönhetően a kiszállítási sebesség mellett az egész logisztikai infrastruktúrát jelentősen felgyorsíthatjuk” – egészítette ki David Pavlík, a Rohlik Group technológiai igazgatója (CTO).
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >