Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell leértékelnie 831 nagy belgiumi üzletében. Mivel ez meglehetősen költséges művelet, a kereskedő olyan megoldást keresett, amely egyszerre alkalmas a lejárati idő menedzsmentjére, az árengedmények optimalizálására és az élelmiszer-pazarlás mérséklésére.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A sikeres kísérleti szakaszt követően a Carrefour Belgium most szélesebb körben is bevezeti új AI-tracking eszközét, amely a vállalat reményei szerint segít működését racionalizálni, költségeit csökkenteni és jövedelmezőségét növelni. Az integrált intelligens leárazási modulnak és a polcon lévő készletek teljes körű kontrollját ellátó funkciónak köszönhetően az eszköz Benoît Moreau technológiai menedzser szerint kulcsszerepet játszik majd az élelmiszer-hulladék csökkentését és a gazdasági teljesítmény javítását célzó stratégia megvalósításában.
A Carrefour szerint az eszköz képes a készleteket valós időben monitorozni és előre jelezni a keresletingadozásokat, amivel csökkenthető az alul-, illetve túlzott készletezés kockázata. //
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat
2025. februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb kellemetlen inflációs meglepetés
A várt kisebb lassulással szemben tovább emelkedett az infláció februárban…
Tovább olvasom >Rangos nemzetközi kutatási projektben vesz részt a Helia-D fejlesztőcsapata
Magyarország ikonikus kozmetikai márkája, a Helia-D meghívást kapott egy rangos,…
Tovább olvasom >