Mesterséges intelligencia alapú árelőrejelző rendszert vezet be a Walmart
A kiskereskedelmi óriás a Helios AI szoftverét fogja használni a klímakockázatok elemzésére és a mezőgazdasági termények árának, valamint elérhetőségének előrejelzésére.
A Walmart célja, hogy a globális mezőgazdasági ellátási lánc szempontjából releváns közép- és hosszú távú klímakockázatok hatékonyabb értékelése révén is erősítse élelmiszer ellátási láncát.
A partnerség része a több mint 4600 amerikai üzletében naponta több ezer zöldség-gyümölcs SKU-t kínáló vállalat fenntartható beszerzési törekvéseinek.
Az USDA becslése szerint az élelmiszerveszteség 30%-a a termelés és a betakarítás során keletkezik, amelyet az időjárás kiszámíthatatlansága is befolyásol.
A Walmarttal folytatott együttműködése mellett a kereskedő éves Open Call versenyét megnyerő Helios AI új funkciókat is fejlesztett, például egyéves időjárási előrejelzéseket és testreszabható teljesítménymutatókat. A cég azt tervezi, hogy a jövőben az árak történelmi alakulását és árprognózisokat is elérhetővé teszi globális, országos és regionális szinten, lehetőséget biztosítva az árak származási régió, illetve szállítási célállomás, fajta, minőség és bio státusz szerinti elemzésére.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >