Mesterséges intelligencia alapú árelőrejelző rendszert vezet be a Walmart
A kiskereskedelmi óriás a Helios AI szoftverét fogja használni a klímakockázatok elemzésére és a mezőgazdasági termények árának, valamint elérhetőségének előrejelzésére.
A Walmart célja, hogy a globális mezőgazdasági ellátási lánc szempontjából releváns közép- és hosszú távú klímakockázatok hatékonyabb értékelése révén is erősítse élelmiszer ellátási láncát.
A partnerség része a több mint 4600 amerikai üzletében naponta több ezer zöldség-gyümölcs SKU-t kínáló vállalat fenntartható beszerzési törekvéseinek.
Az USDA becslése szerint az élelmiszerveszteség 30%-a a termelés és a betakarítás során keletkezik, amelyet az időjárás kiszámíthatatlansága is befolyásol.
A Walmarttal folytatott együttműködése mellett a kereskedő éves Open Call versenyét megnyerő Helios AI új funkciókat is fejlesztett, például egyéves időjárási előrejelzéseket és testreszabható teljesítménymutatókat. A cég azt tervezi, hogy a jövőben az árak történelmi alakulását és árprognózisokat is elérhetővé teszi globális, országos és regionális szinten, lehetőséget biztosítva az árak származási régió, illetve szállítási célállomás, fajta, minőség és bio státusz szerinti elemzésére.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >