Messze meghaladjuk a világátlagot korrupcióban
A korrupció a visszaélések leggyakoribb fajtája a magyar üzleti életben, amelynek 81 százalékos előfordulási aránya jóval meghaladja a közép-európai és a világátlagot is – olvasható a PricewaterhouseCoopers (PwC) felmérésében.
Fekete Miklós, a PwC szakértője a társaság budapesti sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a magyar cégek 30 százaléka vált gazdasági bűncselekmény áldozatává az elmúlt 12 hónapban, ebből származó pénzügyi veszteségük pedig átlagosan 18 millió forintra rúgott.
A nemzetközi könyvvizsgáló cég az 1000 legnagyobb magyarországi vállalathoz jutatta el kérdőívét, amelyre 53 társaság válaszolt. A felmérésben részt vevők 62 százaléka számolt be pénzügyi teljesítményének romlásáról az elmúlt egy évben, a válaszadók 38 százaléka pedig úgy vélekedett, hogy a válság hatására nagyobb lett a gazdasági bűnözés kockázata – fejtette ki Fekete Miklós.
A leggyakoribb bűnelkövetési forma a vesztegetés és a korrupció, amit az elmúlt tíz évben listavezető lopás és hűtlen kezelés követ 48 százalékkal, míg a pénzügyi és számviteli adatok meghamisításáról az érintett cégek 31 százaléka számolt be.
Fekete Miklós szerint a problémát elsősorban a nem megfelelő vállalati kultúra okozza, illetve az, hogy a cégek 43 százaléka nem végzett csalási kockázatfelmérést. A szakértő szerint elgondolkodtató, hogy a bűncselekményt elkövetők többsége azzal magyarázza tettét, hogy mások is ezt teszik, éppen ezért nincs ebben semmi kivetnivaló.
A tanácsadó cég a bűncselekmények megelőzése érdekében azt javasolja a gazdálkodó szervezeteknek, hogy tárják fel saját sebezhető területeiket, hiszen a feltárt visszaélések több mint kétharmadát a vállalatok saját munkatársai követték el. A PwC ezért egyebek mellett az anonim bejelentések elősegítését is szorgalmazza – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >