Mérsékelten emelkedtek a fogyasztói árak az Egyesült Államokban januárban
Mérsékelten, a vártnál valamivel gyengébb ütemben emelkedtek a fogyasztói árak az Egyesült Államokban januárban, és nem indult növekedésnek a maginfláció sem, mivel a koronavírus-járvány továbbra is fékezi a munkaerőpiacot és a szolgáltatóipart.
Az amerikai munkaügyi minisztérium statisztikai hivatala szerdán közölte, hogy éves összevetésben 1,4 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak januárban, csakúgy mint decemberben. Elemzők erősebb ütemre, 1,5 százalékra számítottak.
Havi összehasonlításban 0,3 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak januárban. Elemzők is 0,3 százalékot vártak a decemberi 0,4 százalékos emelkedés után.
Az erősen ingadozó élelmiszer- és energiaárak kiszűrésével számított maginfláció tavaly januárhoz képest 1,4 százalékkal nőtt. Elemzők 1,5 százalékra számítottak a decemberi 1,6 százalékos emelkedés után. Havi összevetésben stagnált a maginfláció januárban. Elemzők 0,2 százalékot vártak a decemberi 0,1 százalékos növekedés után.
Éves összevetésben az élelmiszerek ára 3,8 százalékkal emelkedett, az energiáé viszont 3,6 százalékkal csökkent, utóbbi kategórián belül az üzemanyagok ára 8,6 százalékkal, a fűtőolajé pedig 16,5 százalékkal esett vissza.
Havi összehasonlításban az élelmiszerárak 0,1 százalékkal, az energiaárak pedig 3,5 százalékkal nőttek.
Az inflációs nyomások erősödésének híján a jegybank szerepét betöltő Federal Reserve továbbra is fenn tudja tartani rendkívül laza monetáris politikáját, hogy támogassa a koronavírus-járvány által sújtott gazdaságot.
A Federal Reserve tavaly március óta tartja a zéró szint közelében kamatait, miközben likviditásnyújtó és eszközvásárlási programjaival masszívan pumpálja a pénzt a gazdaságba.
A Fed az inflációs cél kezelésének pár hónapja meghirdetett új, rugalmas megközelítésével hosszabb távon is eltűrheti majd a magasabb inflációt kamatemelés nélkül, nehogy megtörje a gazdaság fellendülését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: februárban 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. februárban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >