Mérsékelt forgalom az első adventi vasárnapon
A szombatinál gyengébb forgalmat produkáltak a kereskedelmi láncok advent első vasárnapján – írja a Magyar Idők.. Mint ismert, a karácsonyi időszakban a nagyobb áruházak is üzemelhetnek. A kötelező vasárnapi pihenőnap ellenzői korábban azzal számoltak, most vasárnap vásárlók tömege lepi majd el a bevásárlóhelyeket. A tapasztalatok azt mutatják, a lakosság mostanra átállt az új nyitvatartási rendre, a forgalom pedig ettől függetlenül is rendületlenül nő.
– Decemberben legalább tíz százalékkal jobb eladásokat várunk a tavalyi szezonhoz képest – jegyezte meg a Magyar Időknek az egyik legforgalmasabb fővárosi Tesco-egység vezetője, aki szerint mérsékelt, átlagos hétköznap délelőtthöz hasonló látogatottságot mértek tegnap a hipermarketben. Mint mondta, nagy problémát jelent, hogy az idén minden korábbinál kevesebben jelentkeznek a szezonálisan meghirdetett álláshelyekre, holott a lánc többek között diákmunkásokkal pótolná az elvándorló munkaerőt. A tanulók azonban keveslik az áruházakban állandóan alkalmazott árufeltöltők fizetéséhez hasonló, havi 60-80 ezer forintos nettó bért. Emellett az is akadály, hogy a diákszövetkezetek inkább éjszakai vagy hét végi munkavégzésre tudnának munkaerőt biztosítani
A főként az internetes áruházak körében elterjedt kezdeményezésből a hagyományos Tesco-üzletek sem maradtak ki. Emlékezetes, pénteken több Tescóban egymásnak estek a türelmetlen vásárlók az olcsóbb árucikkek miatt, amelyek már korán elfogytak a készletből. A Tesco tegnap azt jelezte, nem számítottak ekkora rohamra, ezért az események tanulságait levonva készülnek a karácsonyi akciókkal.
Piaci visszajelzések szerint leginkább a műszaki cikkek és a szórakoztatóelektronikai termékek értékesítői taroltak nagyot az akciós napon. Az Euronics áruházlánc például azt közölte, múlt pénteken a napi átlagforgalom több mint négyszeresét érték el. A Media Markt és az eMAG online műszaki áruház is azt jelezte, az átlagos pénteki eladások többszörösét produkálták a fekete pénteken.
Eközben a hét végén elárasztották az internetes fórumokat az olyan fogyasztói bejegyzések, amelyek arról szólnak, hogy több kereskedőnél az akciósan meghirdetett termékek eredeti ára korábban eleve alacsonyabb volt, mint a kedvezményekkel hirdetett napon, illetve az internetes ár-összehasonlító oldalak követésével hamar kiderült, hogy a webáruházakban meghirdetett akciók nagy része azon a napon nem a legolcsóbb ajánlat volt a piacon. (Thurzó Katalin, magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >