Meredeken növekedtek a nagyvállalatok pénzügyi várakozásai
A legnagyobb cégek árbevétel és eredményvárakozásai nagymértékben megugrottak, átlagosan 3,2%-os árbevétel és 2,2%-os profitnövekedést valószínűsítenek idén – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból. A kedvező pénzügyi kilátások elsősorban az exportpiacok várható élénkülésének köszönhetők, de belföldről és egyre nagyobb mértékű bevétel-növekedést várnak a cégek.
A hazai nagyvállalati szektor meglehetősen optimista a pénzügyeit illetően, hiszen növekvő árbevétellel és nyereséggel kalkulálnak a következő egy évben.„A szektor átlagosan 3,2%-os árbevétel-növekedéssel számol, ami jelentős előrelépés az előző negyedévi 2,5%-os várakozásokhoz képest, és jóval meghaladja az MNB idei évre prognosztizált 2,5%-os inflációs várakozásait is. Jelenleg a vállalatok 42%-a várja azt, hogy a következő 12 hónapban növekedni fognak bevételei, miközben a cégek többsége (57%) stagnálásra számít” – mutatta be a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adatait Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A felmérés adatai szerint elsősorban az exportpiacok húzhatják felfelé az árbevételeket a következő egy évben: míg a belföldi piacokon a nagyvállalatok csupán 34%-a vár bevétel-növekedést, addig ez az arány a külföldi értékesítésben eléri a 43%-ot. Ennek megfelelően a belföldi piacon várt 2,8%-os bevétel-növekedés mértéke elmarad az exportbevétel növekedésének mértékétől (3,4%), de az elmúlt háromnegyedévben jellemző javuló trend jól láthatóan tovább folytatódik.
A hazai nagyvállalatok eredményüket tekintve is derűlátóbbak lettek. Többségük (65%) ugyan továbbra is stagnáló nyereségszinttel kalkulál, de 22%-ról 32%-ra ugrott azon vállalatok aránya, amelyek adózás előtti nyereségük emelkedésére számítanak. Ezzel együtt az átlagos eredménynövekedés 2,2%,ami közel 1 százalékponttal nagyobb az előző negyedévhez képest.
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >K&H: háromezer forint ma már nem elég két hamburgerre, két évvel ezelőtt még három is kijött ennyiből
Tovább lassult a „gyerekinfláció”, de éves szinten még így is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >