Mentsük meg a krumplit a kukába kerüléstől!
A Too Good To Go élelmiszermentő cég új kampányt indított Belgiumban, hogy megakadályozza mintegy 750.000 tonna burgonya kukába kerülését.
Az „SOS Patat: Mentsd a burgonyát, egyél sültkrumplit!” nevű kampányra azért van szükség, mert a vendéglátószektor leállásával a fagyasztott termékek eladási aránya óriási mértékben csökkent, a burgonyatermesztők számára pedig csak korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre fagyasztóraktárak.
Ennek eredményeképpen a termesztők azzal szembesültek, hogy mintegy 750.000 tonnányi krumplit nem tudnak feldolgoztatni mirelit hasábburgonyává, vagy más fagyasztott termékké, így a leszedett termés a kukában fogja végezni.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Magyar ételpazarlási körkép a Munchcsal
A Munch sajtóeseményt tartott „Miért menő az ételmentés?” címmel, amelyen…
Tovább olvasom >Burgonyahelyzet Magyarországon: olcsóbb, de nem problémamentes
A burgonya, mint alapvető élelmiszer, minden évben reflektorfénybe kerül, különösen…
Tovább olvasom >Felélénkült a burgonya exportpiaca
A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >