Mentsük meg a krumplit a kukába kerüléstől!
A Too Good To Go élelmiszermentő cég új kampányt indított Belgiumban, hogy megakadályozza mintegy 750.000 tonna burgonya kukába kerülését.
Az „SOS Patat: Mentsd a burgonyát, egyél sültkrumplit!” nevű kampányra azért van szükség, mert a vendéglátószektor leállásával a fagyasztott termékek eladási aránya óriási mértékben csökkent, a burgonyatermesztők számára pedig csak korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre fagyasztóraktárak.
Ennek eredményeképpen a termesztők azzal szembesültek, hogy mintegy 750.000 tonnányi krumplit nem tudnak feldolgoztatni mirelit hasábburgonyává, vagy más fagyasztott termékké, így a leszedett termés a kukában fogja végezni.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Burgonyahelyzet Magyarországon: olcsóbb, de nem problémamentes
A burgonya, mint alapvető élelmiszer, minden évben reflektorfénybe kerül, különösen…
Tovább olvasom >Felélénkült a burgonya exportpiaca
A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >